دوشنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۹
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۵۷۰۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

مغایرت قاچاق میوه های ممنوعه خارجی با اهداف اقتصاد مقاومتی

رئیس اتحادیه باغداران گفت:با توجه به اقلیم مناسب و شرایط مساعد آب و هوا نیازی به واردات میوه های خارجی نداریم چرا که در اینصورت اهداف اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود.

مجتبی شادلو نائب رئیس اتحادیه باغداران؛ با اشاره به توزیع میوه های قاچاق در مغازه های سطح شهر اظهار داشت: این روزها با اوج تولید میوه های نوبرانه تابستان و فراوانی عرضه شاهد تعادل قیمت ها در بازار هستیم.

وی افزود: با توجه به افزایش تولید و کیفیت انواع محصولات و پیش بینی تولید 20 درصدی محصولات باغی گرمسیری و نیمه گرمسیری می بایست به جای توزیع واردات میوه های رنگارنگ قاچاق دغدغه صادرات و فراهم نمودن زیر ساخت های لازم را داشته باشیم .

شادلو با اشاره به اینکه واردات میوه های ممنوعه خارجی با اقتصاد مقاوتی مغایرت دارد، بیان کرد:با توجه به اقلیم مناسب و شرایط مساعد آب و هوا نیازی به واردات میوه های خارجی نداریم چرا که در اینصورت امنیت غذایی کشور به خطر می افتد ضمن اینکه اهداف اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود.

وی تصریح کرد: کیفیت و قیمت میوه های خارجی با داخلی قابل قیاس نیست و از این رو لازم است که دستگاه های مربوطه نظارت کافی بر واردات و قاچاق بی رویه میوهای خارجی داشته باشند تا تولید و امنیت غذایی کشور به خطر نیفتد./ باشگاه خبرنگاران جوان
(دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵) ۰۹:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها