سه شنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۵۶۱۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

سیب‌زمینی و پیاز کشور باقی‌مانده سموم غیرمجاز ندارد

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سالانه ۶۸۰ هزار تن سیب‌زمینی صادر می‌شود، گفت: سیب‌زمینی تولید داخل مشکلی در مورد باقی‌مانده مواد شیمیایی ندارد، زیرا این محصول به کشورهایی که دارای استاندارد اروپا هستند، صادر می‌شود.

عباس کشاورز امروز در مراسم افتتاحیه باشگاه کشاورزان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در قزوین در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه گفته می‌شود در بخشی از محصولات سیب‌زمینی و پیاز تولیدی کشورمان به علت افزایش بیش از اندازه کود اوره، نیترات انباشته می‌شود، گفت: خیر، چنین چیزی نیست.

وی با بیان اینکه ممکن است تعداد بسیار اندکی از کشاورزان بیش از اندازه از کود در تولید سیب‌زمینی و پیاز استفاده کنند، گفت: این موضوع را نمی‌شود به همه کشاورزان تعمیم داد.

کشاورز با بیان اینکه سالانه 680 هزار تن سیب‌زمینی صادر می‌شود، اظهار داشت: سیب‌زمینی صاراتی کشورمان صادراتی اروپا است، پس چگونه ممکن است سیب‌زمینی که دارای نیترات است صادر شود.

وی افزود: اگر یک کشاورزی در جایی اشتباهی را مرتکب می‌شود و یا کم‌توجهی می‌کند، موضوع را نباید به جامعه کشاورزی ربط داد.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی با همکاری وزارت بهداشت، بررسی دقیقی را روی محصولات کشاورزی انجام داده و مشکل جدی‌ای در مورد وجود مواد شیمیایی در محصولات کشاورزی نداریم.

وی با اشاره به آبیاری مزارع کشاورزی با آب‌های غیر استاندارد فاضلاب برخی کارخانه‌ها، اظهار داشت: با همکاری رسانه‌ها استانداری در قوه قضائیه با از این موضوع جلوگیری شود.

وی همچنین تصریح کرد: باقی‌مانده مواد شیمیایی در برنج تولیدی کشورمان براساس آزمایشات انجام‌شده 1.5 درصد است که در هیچ کجای دنیا چنین چیزی وجود ندارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سالانه 5.5 میلیون تن سیب‌زمینی در کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: امسال برنامه‌ای برای کاهش سطح کشت سیب‌زمینی یا کاهش تولید آن نداریم قرار نیست تولید این محصول کاهش یابد و قطعاً تولیدی مشابه سال گذشته خواهیم داشت.

وی در مورد یارانه صادراتی سیب‌زمینی اظهار داشت: یارانه آن تا مهر 94 پرداخت شده و بقیه آن هم تخصیص داده می‌شود.

وی میزان یارانه صادراتی را براساس حجم صادرات این محصول عنوان کرد و گفت: هر صادرکننده‌ای که برگ سبز صادرات ارائه دهد، به وی یارانه تعلق می‌گیرد.

وی افزود: تاکنون 47 میلیارد تومان یارانه صادراتی به این محصول تعلق گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: امروز با عضویت رسمی عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی در باشگاه کشاورزان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، این باشگاه افتتاح و راه‌اندازی شد.

همچنین سامانه تلفن گویای 1559 باشگاه کشاورزان به منظور ارائه خدمات کم هزینه و یکپارچه زراعی و باغی راه اندازی شد./ فارس
(سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵) ۱۵:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها