سه شنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۹
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۶۵۵۹۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

برنج؛ اولویت برنامه های افزایش تولید وزارت جهاد کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: برنج به عنوان دومین غذای مردم ایران و یک محصول راهبردی در اولویت برنامه های افزایش تولید وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در پیامی به اجلاس مسوولان ارشد کشاورزی و سفیران کشورهای منطقه آسیای مرکزی و غربی برای توسعه همکاری در تحقیقات و تولید برنج که در رشت در حال برگزاری است، تصریح کرد: این وزارت مصمم است از ظرفیت های کشور به ویژه نیروی انسانی متخصص، محققین و اساتید دانشگاه برای تقویت زیرساخت های دانش بنیان برنج حداکثر استفاده را نموده و با انتقال دستاوردهای محققین به تولیدکنندگان و بهره برداران عرصه تولید برنج، سلامت و امنیت غذایی را تقدیم مصرف کنندگان ایرانی نماید.
وی در این پیام آورده است:بخش کشاورزی یکی از مهمترین عرصه های همکاری منطقه ای است.با توجه به ظرفیت های فراوان این بخش از جمله تحکیم همکاری های این کشورها منشا تحول در تولیدات کشاورزی و بهبود وضعیت بهره برداران و تامین نیازهای مصرف کنندگان خواهد گردید.
حجتی خاطرنشان کرد:طی سال های گذشته همکاری های بین کشورهای منطقه آسیانی میانه و مرکزی وجود داشته که این همکاری ها در بهبود شاخص های اقتصای و اجتماعی و توسعه و رفاه مردم این کشورها موثر بوده است.
وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: تشکیل شبکه های مختلف منطقه ای برای استفاده از ظرفیت های موجود این کشورها از راهکارهای مناسب است و شبکه منطقه ای برنج از اقدامات ارزشمند تحکیم همکاری کشورها برای تولید محصول استراتژیک برنج به عنوان ماده غذایی مهم دنیا و مهمترین غذای مردم منطقه آسیا می باشد.
وی با ابراز خوشحالی از برگزاری این اجلاس مهم در فضای جدید همکاری ها و در دوره پساتحریم اذعان داشت: طی ماه های اخیر تفاهم نامه های متعددی در زمینه های مختلف اقتصادی و علمی با اغلب کشورهای منطقه منعقد شده که حاصل آن گسترش سریع همکاری های منطقه ای در زمینه های فنی، علمی و اقتصادی خواهد بود و این تفاهم نامه ها می تواند مبنای خوبی برای نمایندگان و مسئولان کشورهای شرکت کننده دراین اجلاس قرار گیرد.
وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که ظرفیت های عظیم علمی پژوهشی و آموزشی خود را برای بهبود و توسعه تولید برنج کشورهای منطقه به مشارکت بگذارد. 
حجتی در این پیام تاکید کرده است: بکار گیری فناورهای جدید برای کاهش پیامدهای تغییرات آب و هوایی در تولید برنج و استفاده از الگوهای مناسب انتقال یافته های تحقیقاتی به بهره برداران یک ضرورت مبرم خواهد بود.
(سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵) ۰۹:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها