دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۳:۳۴
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۶۵۵۷۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی

روحیه "کریمانه" کارخانه‌های روغن نباتی/ در ماه رمضان روغن را گران نمی‌کنیم

دبیر انجمن روغن نباتی گفت: درخواست‌هایی برای افزایش قیمت روغن نباتی وجود دارد اما کارخانه‌های روغن نباتی با توجه به روحیه "کریمانه" خود و همچنین شرکت در طرح ضیافت افزایش قیمتی نخواهند داشت.

داریوش محمودی درباره احتمال افزایش روغن در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: محصول روغن مانند محصولات دیگری نظیر شکر و گندم از کالاهای استراتژیک به حساب می‌آید که از طرف سازمانهای نظارتی و دولت نظارت زیادی در خصوص نرخ‌گذاری آنها وجود دارد.

وی افزود: در قیمت روغن دولت به طور مستقیم دخالت دارد و برای امنیت و آرامش مصرف کننده تغییرات قیمتی آن را کنترل می‌کند و در ماه مبارک رمضان بنابر خواست دولت و رعایت حقوق مصرف کنندگان افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

دبیر جدید انجمن روغن‌نباتی ایران ادامه داد: در نرخ روغن‌نباتی یک شکاف قیمتی میان هزینه‌های تمام شده و فروش وجود دارد و قیمت این محصول باید به سطح اقتصادی خود برسد تا صنعت بتواند به کار خود ادامه دهد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از صنعت روغن نباتی با ظرفیت خالی کار می‌کند که برای بهبود این وضعیت لازم است شرایط صادراتی این محصول را تسهیل کرد.

محمودی در پایان گفت: ماه رمضان ماه میهمانی خداست و کارخانه‌های روغن نباتی با توجه به روحیه کریمانه خود و همچنین شرکت در طرح ضیافت (طرح تنظیم بازار کالاهای مصرفی ماه رمضان) افزایش قیمتی نخواهند داشت.

روز گذشته معاون اجرایی رئیس جمهور طرح تنظیم کالای مصرفی ماه رمضان(ضیافت) را به 6 ارگان دولتی کشور ابلاغ کرد تا نرخ کالاهای مصرفی مردم در این ایام کنترل شود./ تسنیم
(دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵) ۱۳:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها