دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۵
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۵۵۷۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

توزیع شیر رایگان در شهرهای مازندران/ 70 درصد تولید شیر مازندران سنتی است

رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران از توزیع شیر رایگان در شهرهای ساری و آمل به مناسبت روز جهانی شیر خبر داد.

اسماعیل خاتمی‌مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با 12خردادماه روز جهانی شیر، در 10 نقطه از شهرهای ساری و آمل شیر به صورت نمادین در بین مردم به صورت رایگان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این توزیع از ساعت 18 روز چهارشنبه هفته جاری 12خرداد‌ماه در پارک‌های ملل، شمس، قائم و میدان معلم ساری و پارک دهکده طلایی، میدان قائم، سه راه نور، ابتدای خیابان محمودآباد و میدان شمع شهر آمل،شیر پاستوریزه به صورت‌های لیوانی، پلاستیکی و پاکتی توزیع می‌شود.

رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران سرانه مصرف شیر در کشور را کمتر از 70 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: سرانه تولید لبنیات بر پایه شیر در مازندران حدود 255 و سرانه مصرف استان حدود 80 کیلوگرم است.

وی با اشاره به اینکه متوسط مصرف سرانه شیر در جهان 150 کیلوگرم است، افزود: براساس آمارهای رسمی در حال حاضر از 35 کارخانه لبنیات مازندران، 18 واحد فعال است و ظرفیت اسمی این واحدها تبدیل 3 هزار و 800 تن شیر به محصولات لبنی است.

خاتمی‌مقدم با بیان اینکه مازندران سالانه با تولید حدود 700 هزار تن شیر خام  رتبه دوم کشور را دارد، تصریح کرد: 70 درصد از این میزان شیر در واحدهای سنتی و در روستاها تولید می‌شود./ فارس
(دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵) ۱۲:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها