دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۲
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۵۵۷۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

بازار صادارتی لبنیات از دست رفت/ در انتظار ابلاغ یارانه صادرات شیر خشک هستیم

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: برای صادرات 50 هزار تن شیر خشک، 200 میلیارد تومان یارانه اختصاص یافته است و منتظرابلاغ آن هستیم.

احمد مقدسی-رئیس انجمن صنفی گاوداران-ا گفت: صادارت برای کشور ارزآوری خواهد داشت و تسهیل امر صادرات حائز اهمیت است؛ بنابراین از دست رفتن بازار صادرات محصولات لبنی ایران نگران کننده است.

او افزود:  40 هزار تن شیر مازاد کارخانه‌های لبنی به شیر خشک تبدیل و در انبارها دپو شده است؛ بنابراین اختصاص 200  میلیارد تومان یارانه به صادرات 50 هزارتن شیر خشک با در نظر گرفتن ۴ هزار تومان یارانه به ازای صادرات هرگیلوگرم شیرخشک یا معادل آن خبر خوبی است که منتظر اجرایی شدن آن هستیم.

مقدسی با تاکید بر اینکه کشورهای اروپایی به صادرات هرکیلوگرم شیرخشک یا معادل آن فرآوده‌های لبنی 2  دلار یارانه صادراتی پرداخت می‌کنند بیان داشت: با در نظر گرفتن تسهیلاتی که کشورها برای امر صادرات در نظر می گیرند شرایط برای صادرکنندگان کشور سخت شده است و شرایط به گوه ای شده که رقبا به راحتی بازار های ما را در اختیار می گیرند.

رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه روزانه 16 درصد یعنی معادل 2700 تن شیر مازاد مصرف وجود دارد بیان داشت:انبار‌های کارخانه‌ها مملو از شیر خشک است؛ به طوری که 25 هزار تن شیرخشک در کارخانه‌های لبنی دپو شده و 15 هزار تن در انبار سازمان تعاون روستایی موجود است، صادرات کاهش یافته است و همین امر موجب شده که دامدارن با کاهش تقاضای صنایع لبنی برای جذب شیر خام مواجه شوند.

او در پایان گفت:اختصاص یارانه به صادرات فرآورده‌های لبنی راهی است که در دنیا برای رقابت با سایرکشور‌ها استفاده می‌شود و می توان از این طریق مازاد تولید کشور را نیز صار کرد./ ایلنا
(دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵) ۱۱:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها