دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۱
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۵۵۷۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

مراکز پخت زولبیا از روغن استاندارد استفاده کنند

مدیرکل استاندارد ایلام در خصوص استفاده از کالاهای بدون کیفیت و نشان استاندارد توسط شهروندان در ماه مبارک رمضان هشدار داد.

«محمد مددی» ،اظهار کرد: شهروندان در شهرهای مختلف استان در ماه مبارک رمضان با رعایت استانداردها جهت حفظ سلامت فردی، بر استاندارد و کیفیت کالاها به‌ویژه مواد غذایی توجه داشته باشند تا مشکلی به وجود نیاید.

وی افزود: اداره کل استاندارد استان ایلام بر اساس قانون، وظایف نظارتی خاصی دارد و در ایام ماه مبارک رمضان نیز که تولید و توزیع مواد غذایی استاندارد و سالم از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است، این نظارت‌ها را اعمال می‌کند.

مدیرکل استاندارد ایلام از اعزام گروه‌های کارشناسی این اداره کل به مراکز عرضه و تولید در سطح استان در این ایام خبر داد و تأکید کرد: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان اعزام کارشناسان به مراکز عرضه و توزیع در سطح استان آغاز خواهد شد.

مددی افزود: در این ایام طرح نظارت و بازرسی مراکز صنفی کالاهای پرمصرف مواد غذایی مانند روغن، برنج، زولبیا و بامیه، قند و شکر، پنیر، شیر، ماست، انواع خرما و زعفران انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: زولبیا و بامیه به‌عنوان شیرینی‌های پرمصرف و سنتی در وعده افطار روزه‌داران محسوب می‌شود و اطمینان از سلامتی این مواد غذایی برای شهروندان ضروری است.

مددی با اشاره به رعایت شرایط استاندارد در پخت انواع شیرینی نیز گفت: تولیدکنندگان شیرینی موظف هستند از روغن‌های خوراکی دارای نشان استاندارد و مخصوص سرخ‌کردنی که در مقابل حرارت مقاومت بالایی دارند، استفاده و از قرار دادن این شیرینی‌ها در مقابل نور خورشید خودداری کنند.

مدیرکل استاندارد استان ایلام تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه کالای غیراستاندارد و بی‌کیفیت، شکایت خود را از طریق سامانه 10001517اعلام و یا با شماره تلفن 32225955 تماس بگیرند./ ایسنا
(دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵) ۱۱:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها