دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۵۵۶۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

مقاومت سازمان شیلات در مقابل شناسنامه دار شدن محصولات

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی گفت:براساس قانون بین الملل باید تمامی محصولات شیلاتی شناسنامه دار شوند، چرا که در غیر اینصورت حمل و نقل آنها ممنوع بوده است اما متاسفانه سازمان شیلات تمام قد در مقابل این موضوع مقاومت می کند.

حسن آقازاده مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی با اشاره به وضعیت تولید ماهیان گرم آبی در سال جاری اظهار داشت: دو مقوله اساسی اعم از شرایط جوی،امکانات و نهاده ها در میزان تولید دخیل هستند که امسال با توجه به نزولات جوی و بارش باران به افزایش تولید امیدوار هستیم.

وی با اشاره به مشکلات تولید گفت: مشکلات متعددی همچون کمبود نقدینگی، تامین به موقع نهاده ها و.. گریبانگیر تولیدکنندگان است که ظاهرا دستگاه های متولی به دنبال راه حل این مشکلات نیستند و با ادامه این روند افزایش تولید نخواهیم داشت.

آقازاده ادامه داد: چند سالی است که تولیدکنندگان بخش های تولید مزارع سردآبی، گرم آبی و میگو با مشقت تولید را به سرانجام می رسانند و در این خصوص لازم است که وزیر جهاد کشاورزی تمهیداتی برای بهبود مشکلات بیندیشد چرا که با ادامه این روند بخش آبزی پروری پیشرفت نخواهد کرد.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی با اشاره به افزایش 20 درصدی تولید بیان کرد: سال گذشته مجموع میزان تولید ماهیان گرم آبی سال گذشته 145 هزارتن بوده که پیش بینی می شود امسال با افزایش نزولات جوی حداقل 20 درصد تولید افزایش یابد.

وی با اشاره به شناسنامه دار شدن محصولات شیلاتی گفت: براساس قانون بین الملل باید تمامی محصولات شیلاتی شناسنامه دار شوند، چرا که در غیر اینصورت حمل و نقل آنها ممنوع بوده و از طرفی تولیدکنندگان از سال 85 به دنبال اجرای این امر هستند اما سازمان شیلات تمام قد جلوی این امر مقاومت کرده است./  باشگاه خبرنگاران جوان
(دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵) ۱۱:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها