دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۵۵۵۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

۳۵ درصد محصولات کشاورزی به ضایعات تبدیل می‌شود

یک فعال بخش کشاورزی با بیان اینکه ۳۵ درصد محصولات این بخش به ضایعات تبدیل می‌شود، گفت: توزیع نامناسب مهم‌ترین دلیل این امر است.

 امین رفیع‌زاده در نشستی خبری با بیان اینکه استفاده از شبکه توزیع و پخش مویرگی می‌تواند دوره زنجیره تامین (تولید محصول تا رسیدن آن به دست مصرف کننده نهایی) را کوتاه‌تر کند، اظهارداشت: پیش از این نرم افزارهایی که شرکت‌های پخش کننده آن‌ها را در این زمینه، مورد استفاده قرار می‌دادند، بومی سازی نشده و چندان قابل اعتماد نبودند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ما موفق به بومی سازی و بروز رسانی نرم افزارهای مذکور شده‌ایم، افزود: از مهم‌ترین مشکلات بخش کشاورزی ضایعات این حوزه است و در کشور ما حدود ۳۵ درصد از محصولات کشاورزی به ضایعات تبدیل می‌شود که توزیع نامناسب دلیل این امر است.

رفیع‌زاده ادامه داد: درحالی‌ که اگر این محصولات تبدیل به ضایعات نشود، می‌تواند غذای بخش گسترده‌ای از جامعه باشد.

وی با بیان اینکه ضایعات بخش کشاورزی مشکلات و خسارات زیادی را به این بخش وارد می‌کنند، ادامه داد: نحوه توزیع صحیح و مطلوب محصولات می‌تواند به کاهش ضایعات بخش کمک بسیار زیادی کند.

رفیع زاده با بیان اینکه خوشبختانه امروز توانسته‌ایم نتیجه سال‌ها تجربه را جایگزین شیوه دلالی گذشته کنیم، اضافه کرد: علاوه بر این، استفاده از شبکه‌های پخش و توزیع مویرگی از  بحث چند نرخی شدن قیمت محصولات کشاورزی نیز جلوگیری خواهد کرد، ضمن اینکه ما می‌توانیم توزیع مرکبات را وارد این چرخه کنیم تا مشکلاتمان در این زمینه حل شود.

وی با بیان اینکه این اقدام منجر به حذف واسطه‌های توزیع و در نهایت کاهش قیمت محصول برای مصرف کننده نهایی خواهد شد، گفت: در کنار این موضوع، سرعت توزیع هم افزایش قابل توجهی خواهد داشت./ مهر
(دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵) ۰۹:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها