دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۵۵۵۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی:

روابط عمومی های جهاد کشاورزی کانون دیپلماسی سیاست های کشاورزی

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: روابط عمومی های جهاد کشاورزی به عنوان کانون دیپلماسی عمومی باید سیاست های بخش کشاورزی را با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی برای جلب توافق جامعه معرفی و تبیین کند.

شاهرخ رمضان نژاد با اعلام این مطلب در نشست دو روزه مدیران و کارشناسان روابط عمومی های وزارت جهاد کشاورزی، نقش اطلاع رسانی و ارتباطات را در اجرای سیاست ها و برنامه های توسعه کشاورزی مهم عنوان کرد و افزود: امروزه با پیشرفت فناوری های ارتباطی و اطلاع رسانی، فاصله تولید و انتشار خبر به صفر رسیده است.

وی سازمان آگاهی در مجموعه روابط عمومی های وزارت جهاد کشاورزی را از راهبردهای مهم در سال 95 اعلام و اظهار کرد: برای اطلاع رسانی دقیق و شفاف و جلوگیری از انحراف جریان صحیح اطلاع رسانی کشاورزی، روابط عمومی ها باید محیط، اجزا و مختصات کشاورزی را به طور دقیق بشناسند و در راستای ارتقاء سازمان آگاهی حرکت کنند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امروزه سازوکارهای غیرتعاملی و یکطرفه نظیر تنظیم و انتشار جوابیه توسط روابط عمومی ها کارآمد نبوده و اگر از سازمان آگاهی برخوردار باشیم، می توانیم به سرعت نسبت به اخبار منتشر شده در سطح جامعه با روشنگری و تعامل موثر، کنش مناسب نشان دهیم.

رمضان نژاد،حمایت دولت یازدهم از توسعه شبکه های اجتماعی و ابزارهای نوین ارتباطی را دستاوردی مهم برشمرد و تصریح کرد: با گسترش بهره گیری از اپلیکیشن های ارتباطی پرمخاطب، فضای اطلاع رسانی کشور متعادل تر شده این

درحالی است که در گذشته، این فرصت عادلانه برای اطلاع رسانی وجود نداشت ولی در شرایط فعلی امکان نشر اخبار و روشنگری افکار عمومی بویزه در بستر تلفن همراه برای همگان فراهم شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون، اپلیکیشن هایی نظیر تلگرام به عنوان یک رسانه فراگیر اطلاع رسانی و اطلاع یابی در دسترس میلیون ها مخاطب قرار دارد.

*برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مجازی

رمضان نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در حوزه روابط عمومی بیان داشت: توسعه آموزش های روابط عمومی در دستور کار ما قرار دارد و بخشی از این دوره های آموزشی در آینده به صورت مجازی برگزار می شود.

وی تاکید کرد: این آموزش ها باید به تقویت یادگیری در دو حوزه تخصصی روابط عمومی و همچنین علوم و شناخت کشاورزی ارایه شود. وی به موضوع مدیریت دانش و اطلاعات بخش کشاورزی نیز اشاره و اظهار کرد: هرچند مدیریت دانش و اطلاعات، موضوع جدیدی نیست، اما در کشور ما لازم است از ظرفیت این رهیافت مدیریتی برای تقویت حوزه اطلاعات و ارتباطات کشاورزی با اهتمام بیشتری بهره گیری شود.
رمضان نژاد گفت: اگر ما خود را به اطلاعات، دانش و تکنولوژی تجهیز نکنیم، دچار عقب ماندگی خواهیم شد و یکی از کارکردهای آموزش نیز مجهز شدن به انش و فنون روز دنیا در حوزه اطلاع رسانی است.
(دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵) ۰۹:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها