یکشنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۵۵۴۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

بخشنامه طرح تنظیم بازار کالاهای ماه مبارک رمضان ابلاغ شد

معاون اجرایی رییس جمهوری بخشنامه طرح تنظیم بازار کالاهای ماه مبارک رمضان با عنوان 'طرح ضیافت' را به منظور مدیریت و کنترل قیمت ها ابلاغ کرد.

 این طرح به سازمان های جهادکشاورزی، سازمان های صنعت، معدن و تجارت، شرکت بازرگانی دولتی ایران ، شرکت پشتیبانی امور دام، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، تمامی استانداران سراسر کشور و دستگاه ها و سازمان های ذیربط ابلاغ شده است.
شبکه تامین کننده و توزیع کننده اقلام طرح ضیافت در سراسر کشور موظفند کالاهای اساسی مشمول طرح را قبل از آغاز ماه رمضان با قیمت حاشیه بازار عرضه کنند تا از افزایش قیمت این اقلام در ماه مبارک جلوگیری شود.
طبق این بخشنامه اقلام اساسی مشمول طرح تنظیم بازار ماه مبارک رمضان
اقلام پروتئینی (گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ)، برنج، روغن ، شکر، خرما، لبنیات، نان، شیرینی جات (زولبیا و بامیه)، حبوبات است.
این بخشنامه به دستگاه های تامین کننده، توزیع کننده و ناظر اجرای طرح همچون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی ، سازمان بازرسی کل کشور و تمامی سازمان های جهاد کشاورزی استان و تمامی سازمان های صنعت، معدن و تجارت ، سازمان میادین میوه و تره بار، اتحادیه صنایع لبنی ، انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ، مرکز اصناف و امور بازرگانان اتاق اصناف ایران و فروشگاه های زنجیره ای ابلاغ شد.
شرکت های بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان دستگاه های مجری متعهد این طرح لیست اقلام اساسی قابل عرضه خود را با بهره گیری از تجارب سال های گذشته و نیز مقدار تامین کالا برای هر استان تهیه و به تمامی استان ها ارسال کنند تا هر استان متناسب با نیاز خود اقدام به برنامه ریزی تامین و توزیع اقلام مورد نیاز خود کند.
طبق این بخشنامه شبکه تامین کننده و توزیع کننده اقلام طرح ضیافت در سراسر کشور موظفند کالاهای اساسی مشمول طرح را با قیمتی کمتر از قیمت بازار عرضه کنند که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مجری این طرح است.
همچنین مقرر شد دفتر ساماندهی و توسعه تجارت گزارشی از وضعیت تولید، تامین، ذخایر و قیمت گوشت قرمز و خرما را با همکاری دستگاه های ذیربط تهیه و براساس هماهنگی های معموله نسبت به تامین و عرضه آن اقدام شود. همچنین دفتر ساماندهی و توسعه تجارت به عنوان مسئول اجرای طرح ضیافت ماه مبارک رمضان تعیین شد و سازمان های مسئول موظفند همکاری لازم را با دفتر مذکور با ارایه گزارش اجرا و پیشرفت طرح هفتگی به دبیرخانه ارائه کنند که این مهم نیز توسط دفتر ساماندهی و توسعه تجارت انجام می شود./ ایرنا
(یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵) ۱۴:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها