یکشنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۳
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۵۵۳۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

خرید توافقی شیرخام در استان قزوین هنوز شروع نشده است

رئیس اتحادیه دامداران با بیان اینکه با وجود ابلاغ، خریدحمایتی شیرخام در قزوین به عنوان یکی از قطب‌های تولید شروع نشده است گفت: در این استان هنوز با کارخانه جذب کننده شیرخام مازاد دامداران قرارداد بسته نشده است اما امیدوارم تا فردا این کار انجام شود.

حسین نعمتی درخصوص واردات شیرخشک به کشور توسط کارکانان وزارت جهاد کشاورزی اظهارکرد:  اظهاراتی که به بنده منتصب شده، درست نبوده و بنده چنین ادعایی در خصوص واردات شیرخشک توسط کارکنان این وزارتخانه ندارم.

وی همچنین افزود: خرید توافقی شیرخام ابلاغ شده است و در استان اصفهان به شکل مناسبی در حال انجام است، اما در استان قزوین به عنوان یکی از قطب‌های تولید شیر خام مشکلاتی وجود دارد که در حال برطرف شدن است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی کشاورزی دامداران استان قزوین ادامه داد:سازمان تعاون روستایی اجازه قرارداد با کارخانه ای که در سال گذشته اقدام به جذب شیرخام خریداری شده  در استان قزوین می‌کرد نداده است به همین منظور هنوز خرید توافقی در این استان صورت نمی‌گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد که ظرف امروز یا فردا با این کارخانه یا کارخانه ای دیگر قرارداد بسته شود تا شیرخام مازاد دامداران جمع آوری شود.

به گزارش تسنیم، در حاشیه نشست اخیر شرکت نهاده‌های دامی جاهد وزارت جهاد کشاورزی، حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران در خصوص" اظهارات رئیس اتحادیه دامداران مبنی بر واردات شیر خشک توسط برخی از کارکنان وزارت جهاد کشاورزی" اعلام کرد: هیچ کدام از کارکنان این وزارتخانه در شرایطی که تولید شیر خام در وضعیت مازاد قرار دارد اقدامی برای واردات نداشته است.

بنابر این گزارش سیاست واردات شیر خشک در تناقض مستقیم با خرید حمایتی شیر خام قرار دارد. دولت برای حمایت از دامداران اقدام به خرید حمایتی شیر خام از دامداران از ابتدای خرداد ماه کرده  و بر اساس اظهارات رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی 2 هزار تن شیر خام دامداران در ابتدای امر خریداری شده است./ تسنیم
(یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵) ۰۹:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها