شنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۵
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۶۵۵۱۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی

ایران با افزایش تولید روغن زیتون باید صادرات آن مورد توجه جدی قراردهد

دبیر انجمن روغن نباتی ایتالیا، نقطه ضعف صنعت روغن زیتون ایران را سطح تولید پایین در مقیاس های روز دنیا و نقطه قوت روغن زیتون ایران را میزان کیفیت بالای این محصول ذکر کرد و گفت: ایران باید با افزایش حجم تولید، راه‌های صادرات روغن‌ زیتون را برای محصولات خود باز کند.

 «آندریا کاراسی» در دیدار با اعضای انجمن صنایع غذایی ایران، حجم تولید روغن زیتون ایتالیا را 500 هزار تن عنوان کرد و گفت: از این میزان، 400 هزار تن صادر می شود که 1.3 میلیارد یورو ارز آوری دارد. وی که در شورای بین المللی زیتون نیز عضویت دارد، گفت: این شورا هرساله جلسات خود را در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌کند که نخستین جلسه سال جدید میلادی آن پیرامون انواع روغن زیتون، میزان تولید و صادرات و پیشرفت‌های این صنعت در ایران برگزار کرد.
کاراسی اظهارامیدواری کرد که با سیاست ها و برنامه ‌ریزی‌های انجام شده در ایران، تولید روغن‌ زیتون تا پنج سال آینده افزایش یابد و جنبه صادراتی شدن را به خود بگیرد.
وی در مورد ماهیت شورای بین المللی زیتون گفت: این شورا سالیانه دو بار تشکیل جلسه می‌دهد تا قوانین و استانداردهای روغن‌ زیتون را مورد مطالعه و بررسی قرار دهد و به‌ نوعی این صنعت خود را مطابق با میل و تقاضای مشتریان به ‌روز کند.
دبیرانجمن روغن نباتی ایتالیا در باره برنامه‌های آتی این شورا، گفت: ترویج مصرف روغن‌ زیتون به‌عنوان مهم‌ترین اولویت این شورا، همواره در دستور کار قرار دارد و تمرکز فعلی این شورا بر ارتقای مصرف روغن‌ زیتون در کشور ژاپن در دوره زمانی دو سال است. همچنین از سال 2017 تمرکز این شورا به سمت چین هدایت می‌شود تا شورای بین‌المللی زیتون با بهبود سطح کیفی این کالا، گام مهمی را در راستای ارتقای مصرف آن در این کشور بردارد.
به گزارش ایرنا، زیتون یکی از محصولات غذایی مفید است و کشورهای مختلف جهان درصدد هستند مصرف این محصول روغنی در بین مردم افزایش یابد./ کانون انجمن صنایع غذایی
(شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵) ۰۹:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها