شنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۵۵۰۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

پیش بینی تولید 500 هزار تن لیمو ترش در سالجاری

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: زمان برداشت لیمو ترش از اوایل مرداد ماه در هرمزگان و جنوب کرمان آغاز شده و پیش بینی می شود که 500 هزار تن لیمو ترش تولید شود.

ابوالقاسم حسن پور مدیر کل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی  با اشاره به سطح زیر کشت لیمو ترش اظهار داشت: سطح زیر کشت لیمو ترش در استان های تولید کننده 30 هزار هکتار برآورد شده است.

وی با اشاره به پیش بینی تولید 500 هزار تنی لیمو ترش گفت:زمان تولید لیمو ترش از اوایل مرداد ماه در هرمزگان و جنوب کرمان آغاز شده و تا اوایل مهر ماه در استان فارس ادامه دارد.

حسن پور با اشاره به گران بودن قیمت لیمو ترش در این فصل بیان کرد: در حال حاضر که فصل تولید لیمو ترش نیست با افزایش قیمت آن در بازار مواجه هستیم چرا که در این ایام معمولا از ارقام چهار فصل که در تمامی فصول سال کشت می شود ، استفاده می کنیم ضمن اینکه این محصولات نسبت به لیموترش فصل کیفیت پایین تر و قابلیت آبگیری ندارد.

گفتنی است که اکنون که خارج از فصل  تولید است نمی توانیم در خصوص قیمت اظهار نظر کنیم.

مدیر کل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: با توجه به افزایش بارندگی  درفصل بهار و زمستان همواره پیش بینی می شود که تولید لیمو ترش در باغات افزایش یابد.

وی با اشاره استان های اصلی تولید کننده بیان کرد: استان های هرمزگان، جنوب کرمان، فارس، کهکیلویه و بویر احمد و خوزستان از تولید کنندگان عمده لیمو ترش به شمار می روند.

حسن پور با اشاره به اصلاح باغات افزود: باغات لیمو ترش به سبب کنترل برخی آفات نیاز به اصلاح دارند که امیدواریم مسئولان امر توجه ویژه ای به بخش کشاورزی خصوصا باغات داشته باشند.

مدیر کل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به پیش بینی تولید 800 هزار تنی لیمو ترش در ازای اصلاح باغات تصریح کرد: اگر مسئولان برنامه ریز کشور طی یک برنامه ده ساله اعتبار 10 میلیارد تومانی هر ساله به باغات لیمو ترش اختصاص دهند می توان گفت که وضعیت باغات به روند گذشته باز خواهد گشت. / باشگاه خبرنگاران جوان؛
(شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵) ۰۹:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها