جمعه / ۷ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۹:۰۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۵۴۹۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

دولت با اختصاص مشوق صادراتی به مرغداران موافقت کند

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه امیدوار هستیم دولت با اختصاص مشوق صادراتی به مرغداران موافق کند، گفت: کشورهای اطراف ایران در سال حداقل دو میلیون تن مرغ وارداتی دارند.

محمد یوسفی درباره درخواست اخیر وزیر جهاد کشاورزی از مقامات ارشد دولتی مبنی بر اختصاص مشوق صادراتی به مرغداران اظهارداشت: حدود ۹۵ درصد مرغ تولیدی کشور مصرف داخلی دارد و نزدیک به ۵ درصد آن صادر می شود.

وی اظهارامیدواری کرد که خواسته وزیر جهادکشاورزی تحقق پیدا کند و شرایط صادرات مرغ از کشور تا حدودی بهبود یابد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در پاسخ به این پرسش که آیا اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان، اقدام موثری برای ایجاد تحرک در بازار صادرات مرغ است؟ گفت: فعلا اقدام خوبی و بهتر از این است که هیچ کاری انجام نشود.

یوسفی، عوامل تغییر در شرایط کنونی بازار مرغ را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: برای بهبود شرایط بازار این کالا یا باید تولید کاهش پیدا کند یا مصرف زیاد شود و یا اینکه صادرات رونق یابد.

وی با تاکید بر اینکه رونق یافتن صادرات بهترین عاملی است که می تواند شرایط بازار را تغییر دهد، افزود: در حال حاضر وضعیت صادرات چندان مطلوب نیست، چون ما رقبایی داریم که می توانند مرغ خود را ارزان تر عرضه کنند.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه دو کشور عراق و افغانستان به دلیل ویژگی های مشترک مذهبی و فرهنگی خریداران عمده مرغ ایرانی هستند، گفت: اگر ما قصد استفاده از تمام ظرفیت‌های تولید خود را داریم باید به دنبال بازارهای صادراتی دیگر باشیم و فقط به دو کشور مذکور تکیه نکنیم.

یوسفی با اشاره به اینکه ایران ظرفیت گسترش بازارهای صادراتی خود را دارد، اضافه کرد: ما باید بتوانیم با کشورهای دیگر در این زمینه رقابت کنیم.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد مرغ تولیدی دنیا وارد بازارهای صادراتی می شود، ادامه داد: کشورهای اطراف ایران در سال حداقل دو میلیون تن مرغ وارداتی دارند که سهم ما از این بازار بسیار بسیار ناچیز و حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار تن است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، ظرفیت تولیدی کشور را بسیار مطلوب و زیاد عنوان کرد و گفت: ما سالانه حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن مرغ در کشور تولید می‌کنیم که به راحتی می توانیم آن را به ۳ میلیون تن هم برسانیم اما به محض آنکه میزان تولیدمان مقداری زیاد می شود مانند یکسال و نیم گذشته؛ تولیدکنندگان با زیان سنگین مواجه می شوند که اگر شرایط به همین منوال باشد، تولید متوقف می‌شود./ مهر
(جمعه ۷ خرداد ۱۳۹۵) ۱۹:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها