سه شنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۵۴۴۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی
نیاز فعلی بازارعراق از زبان رییس جمعیت اقتصادی عراق

نوشیدنی‌ها به خصوص دوغ، نیاز فعلی بازار عراق است

رییس جمعیت اقتصادی عراق تاکید کرد: نزدیکی کشور ایران به بصره یکی از نکات مهمی است که در بحث تامین مواد غذایی بازار عراق بسیار حائز اهمیت است و جزو مزیت‌های مهم صادراتی به عراق از سوی ایران محسوب می‌شود.

«الجنابی» در حاشیه نخستین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بصره عراق که به مدت چهار روز برگزار شد، با بیان اینکه مواد غذایی یکی از نیازهای مهم بازار عراق  محسوب می‌شود، بر ضرورت توجه و برنامه‌ریزی تجار در این زمینه تاکید کرد.

وی، نیاز فعلی بازار عراق را نوشیدنی‌های مختلف از جمله دوغ اعلام کرد و گفت: به دلیل نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و علاقه عراقی‌ها به دوغ و سایر نوشیدنی‌ها، تجار ایرانی باید از این فرصت استفاده کنند.

رییس جمعیت اقتصادی عراق در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه حدود شش سالی است که با شرکت‌های ایرانی تعامل داریم، گفت: تجار ایرانی باید به کیفیت کالاهای خود توجه ویژه داشته باشند چرا که مواردی بوده که کیفیت برخی کالاهای ایرانی بتدریج کاهش یافته است و این موضوع در تجارت تاثیر منفی می‌گذارد.

الجنابی در ادامه توضیح داد: توصیه من به تجار این است که در افزایش کیفیت کالاهای خود تلاش کنند و در تمامی امور تجارت به  اصل صداقت و راستگویی به عنوان اولویت مهم توجه ویژه‌ای کنند.

وی مصالح ساختمانی را از دیگر اولویت‌های بازار عراق دانست و اظهار داشت: تجار ایرانی باید بازار عراق را شناسایی کرده و براساس مطالعات میدانی، کالاهای مورد نیاز مردم عراق را به این کشور صادر کنند.

درنخستین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بصره عراق  80 شرکت ایرانی فعال در زمینه‌‌های خودرو، قطعات خودرو،‌ محصولات و صنایع غذایی، ساختمان و تاسیسات، انرژی (نفت، گاز و پتروشیمی)، لوازم خانگی، دارو و تجهیزات پزشکی، محصولات آرایشی و بهداشتی و... مشارکت کردند
(سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵) ۰۹:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها