سه شنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۳
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۵۴۳۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

خرید تضمینی گندم از مرز 2 میلیون تن گذشت/رشد 25 درصدی خرید نسبت به سال 94

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید 2 میلیون و 60 هزار تن گندم از کشاورزان به قیمت تضمینی تا (دوشنبه، سوم خرداد) در 12 استان خبر داد و گفت: میزان خرید امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیشتر از 500 هزار تن افزایش داشته است.

علی قنبری با بیان اینکه سال گذشته در همین زمان یک میلیون و 470 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود، افزود: امسال میزان خرید گندم 25 درصد رشد یافته است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به آغاز زودهنگام فصل برداشت گندم کشور در اواخر اسفندماه سال 94، اشاره کرد و گفت: باوجود برداشت زودهنگام گندم در سیستان و بلوچستان، برودت هوا و بارندگی های اخیر، فصل برداشت گندم در بسیاری از مناطق کشور را با تاخیر مواجه کرده است به گونه ای که اکنون 12 استان کشور وارد عملیات برداشت و خرید گندم شده اند.
وی افزود: سال گذشته در این تاریخ، خرید تضمینی در 15 استان کشور آغاز که کمتر از 1.5 میلیون تن گندم خریداری شده بود.
به گزارش روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، قنبری، ارزش کل گندم های خریداری شده را نزدیک به 25 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون 16 هزار و500 میلیارد ریال به حساب کشاورزان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه در ماه های آینده خرید گندم افزایش می یابد، افزود: با توجه به رشد کنونی خرید تضمینی گندم، پیش بینی خرید تا10 میلیون تن در سالجاری محقق خواهد شد و نیازی به واردات گندم برای تامین آرد مورد نیاز کشور نیست.
وی یادآورشد: تاکنون استان خوزستان با خرید یک میلیون و 320 هزار تن گندم در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن استان های فارس با 210 هزار تن، ایلام با 170 هزار تن، کرمان با 140 هزار تن و بوشهر با 98 هزارتن، بیشترین خریدار گندم کشور هستند.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین از خرید دانه روغنی کلزا توسط این شرکت خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 15 هزار تن کلزا توسط مراکز خرید این شرکت از کلزا کاران خریداری و همه وجوه آن نیز پرداخت شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی، بیشترین میزان خرید کلزا در کشور را مربوط به استان خوزستان با خرید 12 هزار و 320 تن اعلام کرد./ ایرنا
(سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵) ۰۹:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها