سه شنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۵۴۳۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

آمادگی برای سنددار کردن زمین های کشاورزی استان

به گزارش فودنا رضا دوستی ایرانی گفت: آحاد مردم از طریق سامانه تلفنی 131 در حفاظت از کاربری زمین های کشاورزی و باغی مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه بازرسی نقش موثری در کنترل تغییر کاربری های غیر مجاز استان داشت، افزود: در ماه های آخر سال گذشته در کارگروه تصویب طرح های هادی روستایی تمامی روستاهای بالای 20 خانوار دارای طرح هادی شدند.

دوستی تصریح کرد: در تهیه طرح های هادی روستایی بخشداران، دهیاران، فرمانداران، بنیاد مسکن و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری همکاری بسیار خوبی داشتند بطوریکه زمین های کشاورزی و باغی با کاربری مسکونی در طرح های هادی قرار نگرفت و هر جا بنا به ضرورت زمین های کشاورزی و باغی در طرح های هادی دیده شد با حفظ کاربری در طرح قرار گرفت.
مدیر امور اراضی استان مازندران با اذعان به اینکه تمامی سیاست ها و برنامه های این مدیریت بر اساس اقتصاد مقاومتی اولویت بندی شد، گفت: از آنجایی که اکثر زمین های استان فاقد سند مالکیت هستند طرح کاداستر و سنددار کردن زمین های کشاورزی در اولویت اول قرار گرفت و برنامه امسال 13 هزار هکتار از زمین های کشاورزی و باغی شهرستان بهشهر و 9 هزار و 500 هکتار از زمین های شهرستان گلوگاه در اجرای این طرح قرار دارد و آمادگی جهت سنددار کردن کل زمین های کشاورزی مازندران وجود دارد.

. وی هدف از اجرای طرح رفع تداخلات زمین ها را رفع اختلافات مالکیتی مردم و دولت برشمرد و گفت: از آنجایی که درصد زیادی از زمین های کشاورزان استان با اداره کل منابع طبیعی دعوای تداخل دارد رفع این تداخلات موجی از همدلی و همزبانی را در بین مردم و دولت ایجاد خواهد کرد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: واگذاری زمین های شیبدار به تشکل های بخش کشاورزی و زنان روستایی از دیگر برنامه های این مدیریت در مسیر اشتغالزایی و بیکاری زدایی است.
دوستی در پایان تاکید کرد: حفاظت از کاربری زمین های کشاورزی و باغی مهمترین اولویت کاری امور اراضی است که در راستای تحقق این مهم اصرار بر فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت سامانه 131 تلفنی در جهت مشارکت مردم در امر حفاظت از کاربری زمین های کشاورزی است.
(سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵) ۰۹:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها