سه شنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۵۴۲۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

سیاست‌ وزارت جهاد کشاورزی توسعه کشت گونه‌های گیاهی

به گزارش فودنا، محمدعلی طهماسبی در نخستین جشنواره گلاب‌گیری شمال کشور که در روستای کلیج‌کلای منطقه دودانگه ساری برگزار شد، اظهار کرد: توسعه کشت گونه‌های گیاهی مثمر در زمین های شیب‌دار از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است.



وی با اشاره به اینکه در فاز نخست شناسایی زمین های شیب‌دار در دستور کار قرار دارد، افزود: مقرر شد حدود 860 هزار هکتار از زمین ها به کشت گونه‌های گیاهی مثمر اختصاص یابد.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه 100 هزار هکتار زمین شیبدار در مازندران مطالعه شد، اضافه کرد: در سفر هیأت دولت به مازندران 10 هزار هکتار مصوب شد که 2 هزار هکتار اجرا شد.

این مسوول با اعلام اینکه زمین های شیب‌دار منطقه استعداد خوبی برای کشت گل‌محمدی دارد، اضافه کرد: گل‌محمدی مصارف غذایی، آرایشی و بهداشتی دارد که شرط نخست تولید این گیاه سالم بودن است.

طهماسبی تصریح کرد: آنچه ما تولید می‌کنیم به‌صورت مستقیم مصرف شده تفاوت بسیاری با بازار جهانی دارد که دلیل آن تفاوت در فرآوری و باقی‌مانده سم و ناخالصی در اسانس است.

 وی ادامه داد: برای گل‌محمدی تولیدی در منطقه دودانگه به‌دلیل هم‌جواری با جنگل باید دقت شود محصول تولیدشده سالم باشد.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه گل‌محمدی تولیدی در منطقه دودانگه ساری از هر جهت سالم است، تصریح کرد: طی بازدید صورت‌گرفته حدود سه هفته قبل از منطقه، کشاورزی در این منطقه برای مبارزه با شته از دوغ استفاده کرد.
این مسؤول با تأکید بر اینکه گل‌محمدی دارای ارزش داخلی و صادراتی بالایی است، اضافه کرد: تا تلاش لازم صورت نگیرد زنجیره تولید کامل نمی‌شود، در کاشان نیز اهتمام شد که در حال حاضر شاهد صنایع پیشرفته و اشتغال بالا هستیم.
طهماسبی به درختان گردوی حاشیه برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: این گردوها باری ندارند، در صورت کاشت رقم‌های دیر برگ‌ده هفت تا هشت تن در هکتار گردو تولید می‌شود که لازم است مردم مشارکت کنند تا به‌صورت پیوند تبدیل شود و در این صورت منبع درآمدی خوبی برای کشاورزان منطقه می‌شود.
(سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵) ۰۹:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها