دوشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۸:۲۵
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۶۵۴۱۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

خرمای ماه رمضان تأمین است

رئیس انجمن ملی خرمای کشور با بیان اینکه ذخیره‌سازی و توزیع خرمای ماه مبارک رمضان هر ساله توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، گفت: سردخانه‌ها مملو از خرما است و مشکلی برای تأمین این محصول در ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

محسن رشید فرخی گفت: میزان تولید خرمای کشور به طور متوسط سالانه حدود یک میلیون تن است.

رئیس انجمن ملی خرمای کشور افزود: استان‌های تولید کننده این محصول فارس، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 15 تا 22 درصد خرما  صادر می‌شود، تصریح کرد: این محصول به آمریکای شمالی و اروپا صادر می‌شود.

رشید فرخی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از خرمای ایران به مالزی صادر می‌شود، گفت: روسیه، هند و چین هم از جمله متقاضیان خرمای ایران هستند.

رئیس انجمن ملی خرمای کشور بیان داشت: چین به تازگی به جمع مشتریان خرمای ایران پیوسته است و با اقداماتی که برای معرفی این محصول در این کشور انجام می‌شود امیدواریم صادرات خرما به این کشور افزایش یابد.

وی افزود: در 3 سال گذشته هر سال در ماه رمضان چند کانتینر خرما به صورت هدیه به استان‌های مسلمان نشین چین ارسال می‌شود تا بدین ترتیب مردم این کشور با خرمای ایران آشنا شوند.

رشید فرخی بیان داشت:  کشور چین برای واردات میوه و تره‌بار به کشورش مقررات خاصی دارد که با رایزنی‌های انجام شده با مسئولان این کشور، تلاش داریم تا این مقررات تسهیل شود.

*صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری خرما

رئیس انجمن ملی خرمای کشور، گفت: ارز آوری حاصل از صادرات خرما برای کشور حدود 300 میلیون دلار است که تلاش می‌کنیم تا در 4 سال آینده این رقم را به 500 میلیون دلار افزایش دهیم.

وی در مورد بازار خرما در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: بازار این محصول براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

رشید فرخی با بیان اینکه کار ذخیره‌سازی و توزیع خرما برای ایام ماه مبارک رمضان بر عهده بخش خصوصی است، گفت: امسال هم سردخانه‌ها مملو از خرما است و هیچ مشکلی برای تأمین خرمای مورد نیاز مردم در این ایام وجود ندارد.

رئیس انجمن ملی خرمای کشور بیان داشت: حدود 40 درصد از خرمای تولیدی کشور در ماه رمضان به مصرف می‌رسد.

وی گفت: خرمای مضافتی بیشترین تقاضا را در ماه رمضان دارد و قیمت هر کیلوگرم از این محصول در حال حاضر در عمده‌فروشی‌ها بین 4 هزار تا 4 هزار و 500 تومان است./ فارس
(دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵) ۰۸:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها