پنج شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۵
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۶۵۳۷۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

پوست این میوه تابستانی هم خوردنی است

هندوانه میوه ای برای فصول گرم که می توانند درمانگری موثر در اغلب بیماری های ناشی از تغییر فصول باشد.

 محمد باقر مینایی متخصص طب سنتی  در رابطه با خواص هندوانه گفت: هندوانه مزاج سرد و تر دارد و خون را رقیق می کنند یعنی مخلوط هندوانه با خون یک خون رقیق را می سازد.  قابلیت این را دارد که عتش را در افراد با مزاج گرم و تر را برطرف کند.  

 مینایی ادامه داد: آب هندوانه برای درمان التهابات کلیه ،مثانه و بر طرف کردن یبوست موثر و حتی برای افرادی که دارای فشار خون یا مبتلایان به تاتیگاردی موثر است. همچنین برای بافت هایی مثل بافت معده ، پانکراس، کبد، مبتلایان به  دیابت مقوی  می باشد.
 
وی تصریح کرد: دیابتی ها هم می توانند هندوانه بخورند اما هندوانه ای که محصول کود شیمیایی نباشد.

این متخصص طب سنتی اظهار کرد: هندوانه به عنوان یک ترکیب رطوبت  دار برای افرادی که دچار ناراحتی های دهان، حلق یا گلو و افرادی که پوست خشک و یا لاغر و یا مزاج خشک دارند می تواند موثر واقع شود.
 
وی عنوان کرد: ترکیب سکنجبین با آب هندوانه موثر در نابودی صفرای زیاد است. افرادی که اصطلاحا صفرای محترقه دارند از مخلوط آب هندوانه و سکنجبین استفاده کنند. این ماده ترکیبی برای آرامش و وسواس فکری آنها خوب است.

مینایی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر شیر با آب هندوانه مخلوط شود ترکیبی فوق العاده برای ناراحتی  های ذهنی و فکری است. افرادی که دچار ناراحتی های ذهنی هستند می توانند از این ترکیب فوق العاده استفاده کنند.

متخصص طب سنتی ادامه داد: استفاده از ترکیب سرکه با آب هندوانه برای درد مفاصل بگذارند باعث  کاهش آن در مفصل می شود.

وی عنوان کرد:  تخم هندوانه خود به عنوان یک ملین ، نرم کننده پوست بدن، نرم کننده سطح مخاط دستگاه گوارش، مقوی در هضم غذا ، از بین برنده سنگ مثانه،کلیه،کیسه صفرا است.  
 
مینایی افزود: در واقع ضد آنتی توکسید موجود در پوست هندوانه دافع سمومات بدن بوده و به دلیل مجاورت اشخاص با آلاینده ها آنتی توکسید برای بدن مفید بوده که پوست هندوانه برای کبد ، یرقان و دیابت بسیار مفید است .

وی در ادامه عنوان کرد: برای استفاده از پوست هندوانه ابتدا آن را قطعه قطعه کرده و در آب و آهک می خوابانند،  سپس شستشو داده و با شکر و عسل مخلوط و هر صبح  دو قاشق از آن میل کنید. این ترکیبپ ضد دیابت و ضدوسواس فکری می باشد . / باشگاه خبرنگاران جوان؛
(پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۱:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها