پنج شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۲
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۶۵۳۷۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

فاصله یک میلیونی بهای زعفران با قیمت اصلی

عضو شورای ملی زعفران گفت:در حال حاضر قیمت هر کیلو زعفران بین 5 تا 6 میلیون تومان است که با قیمت واقعی محصول فاصله یک میلیون تومانی داریم اما با عرضه بیش از تقاضا به ثبات خواهیم رسید.

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران  با اشاره به قیمت زعفران اظهار داشت: در حال حاضر قیمت هر کیلو زعفران 5 میلیون و 500 الی 6 میلیون و 700 هزار تومان است و می توان گفت که با قیمت واقعی محصول فاصله یک میلیون تومانی داریم که با عرضه بیش از تقاضا به ثبات خواهیم رسید.

وی افزود: با توجه به آنکه به تولید سال آینده نزدیک می شویم، احتکار زعفران در خانه برخی افراد که در انتظار گرانی هستند می تواند زنگ خطری باشد تا محصول خود را به بازار عرضه کنند.

حسینی ادامه داد: عرضه زعفران در بازار منجر به ثبات نسبی قیمت ها می شود ، گرچه عرضه یکباره آن می تواند آثار سوء داشته باشد اما بهتر است که به تدریج به بازار عرضه شود چرا که با توجه به باران های اخیر با افزایش تولید مواجه خواهیم بود .

عضو شورای ملی زعفران با اشاره به روند صادرات بیان کرد:  اکنون روند صادرات عادی است، اما گفتنی است که در میزان صادرات عوامل متعددی اعم از قیمت، نقل و انتقال پول و شرایط اقتصادی بازارهای هدف تاثیر گذار است.

وی با اشاره به میزان صادرات زعفران در دو ماه ابتدای سال بیان کرد: اکنون آمار صحیحی از میزان صادرات گمرک ارائه نکرده است و قرار است با بررسی و بازیابی مجدد اطلاعات دقیقی در اختیار صادرکنندگان قراردهد./ باشگاه خبرنگاران
(پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۰:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها