پنج شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۵
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۵۳۶۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

ارزش صادرات صنایع لبنی کشور در فروردین سال جاری 80 میلیون دلار بود

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ارزش صادرات صنایع لبنی کشور در فروردین ماه گذشته را 80 میلیون دلار اعلام کرد.

حسن رکنی در بازدید از دو مجتمع بزرگ دامداری و مرغداری در دست ساخت شهرستان خمین اظهار داشت: ارزش صادرات صنایع لبنی کشور طی ماه گذشته 80 میلیون دلار بوده که پیش‌بینی می‌شود با فراهم سازی بسترهای لازم و اختصاص مشوق‌های صادراتی امسال شاهد افزایش صادرات محصولات لبنی باشیم.

وی تصریح کرد: در سال جاری 2 هزار میلیارد ریال اعتبار به عنوان مشوق‌ صادرات شیر خام و صنایع لبنی در نظر گرفته شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی حمایت مستقیم دولت از صادرات محصولات لبنی را از سیاست‌های جدی وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری عنوان کرد و افزود: امیدواریم با اعمال سیاست‌های تشویقی و استمرار حمایت‌ها شاهد رشد قابل قبولی در صادرات محصولات لبنی باشیم.

رکنی اظهار کرد: دولت در تلاش است به منظور حمایت از تولید داخل و در نظر گرفتن سیاست‌های تشویقی بخشی از مازاد تولید شیر خام دامداران را به کشورهای منطقه صادر کند.

وی همچنین از خرید حمایتی شیر خام در پنج استان کشور خبر داد و بیان داشت: به منظور حمایت مستقیم از دامداران و ایجاد تعادل در بازار لبنیات شیر خام دامداران توسط سازمان تعاون روستایی در پنج استان تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان و قزوین به صورت حمایتی خریداری می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: بر اساس مصوبه دولت به منظور حمایت از صنعت شیر و لبنیات کشور واردات شیر خشک به کشور ممنوع شده و تنها شیرهای دارای مجوز با محوریت مصرف برای کودکان، به میزان 10 هزار تن وارد شده است.

رکنی سرانه مصرف شیر خام در کشور را 100 کیلوگرم اعلام و تصریح کرد: امید می‌رود با فرهنگ سازی سرانه مصرف شیر خام در کشور به 160 کیلوگرم افزایش یابد.
معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در سفر یک روزه خود به استان مرکزی از بزرگترین واحد دامداری پرواربندی گوسفند به ظرفیت 30 هزار راس در خمین و واحد مرغداری گوشتی و تخم گذار خمین به ظرفیت دو میلیون قطعه در سال بازدید کرد.
(پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۰:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها