پنج شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۳
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۵۳۶۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

گندم دولتی از کیفیت لازم برخوردار نیست

با توجه به ممنوعیت واردات گندم، مقرر شد که قیمت گندم آزاد برای صنایع مرتبط در سال جاری کیلویی250 تومان ارزان‌تر از سال گذشته تامین شود اما رییس انجمن صنفی ماکارونی می‌گوید کیفیت گندم دولتی برای تولید این محصول چندان مناسب نیست.

سید مهدی آثاریان  با بیان این‌که در گذشته گندم لازم برای تولید ماکارونی از وارد‌کنندگان خریداری می‌شد، گفت: اخیرا دولت فروش گندم را در اختیار خود گرفته است که تضمینی برای کیفیت آن وجود ندارد.

وی افزود: این در حالی است که تا پیش از این خرید گندم به شکل مستقیم از وارد‌کنندگانی که محصول باکیفیت را وارد می‌کردند، انجام می‌شد و عملا بخش عمده‌ای از گندم مورد نیاز تولید ماکارونی در کارخانه‌های بزرگ از گندم وارداتی تامین می‌شد.

رییس انجمن صنفی ماکارونی با بیان این‌که برای ارتقای کیفیت گندم دریافتی مذاکراتی با دولت در حال انجام است، اظهار کرد: با سازمان غله مذاکراتی انجام شده است برای این‌که بتوانیم از دولت گندم دروم دریافت کنیم که شاید این محصول از کیفیت مناسب‌تری برخوردار باشد.

آثاریان تولید ماکارونی در سال گذشته را بین 600 تا 700 هزار تن اعلام و پیش‌بینی کرد که یک میلیون تن ماکارونی در سال جاری تولید شود./ ایسنا
(پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۰:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها