چهارشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۸:۰۸
سرویس : رستوران ها و کافه
کد خبر : ۶۵۳۶۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس رستوران ها و کافه

راز غول‌های عطاویچ

این روزها موضوعی که بیش از هر موضوع دیگری در محافل بر سر زبان‌هاست بحث رکود اقتصادی و تلاش سازمان‌‎ها برای بقاء است. شاید بتوان این ادعا را داشت که شرکت‌های خصوصی با توجه به عدم وابستگی مستقیم به منابع مالی دولت بیشترین تلاش را برای حفظ موجودیت در بازار داشته‌اند.

در این میان برخی شرکت‌های خصوصی وجود دارند که علی‌رغم محدودیت‌ها و فشارهای زیاد اقتصادی همچنان با قدرت و صلابت به پیش می‌روند. حفظ و ارتقای جایگاه برند عطاویچ ضمن افزایش تعداد شعب این برند در بازار ایران اتفاقی کم نظیر بوده، در واقع امروز دیگر کمتر کسی است که نام عطاویچ را نشنیده باشد و غول‌های معروف آن را نشناسد.

عطاویچ نمونه‌ای درخشان از این برندهای پرقدرت است. عطا قطبی، مالک برند عطاویچ در گفت و گو با خبرنگار سرویس بازار ایسنا، راز ماندگاری و تداوم پیشرفت این برند را در شرایط اقتصادی کنونی می‌گوید.

تعریف جدیدی از فست فود در ذهن مشتریان
قطبی می‌گوید: همانطور که می‌دانید عطاویچ از حدود 10 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد و در طول این مدت همیشه سعی کرد نوآوری و کیفیت را مدنظر داشته باشد به گونه‌ای که باعث شد تعریف جدیدی از فست فود و کیفیت آن در ذهن مشتریان ایجاد شود. این کیفیت در تمام 35 شعبه عطاویچ یکسان و طبق استاندارد برند عطاویچ است.

مالک برند عطاویچ توضیح می‌دهد: در عطاویچ تمام محصولات به صورت کاملاً صنعتی و استاندارد تهیه می‌شوند و این استاندارد در کل طول زنجیره تامین عطاویچ از تامین‌کننده تا مشتری نهایی بازرسی می‌شود. در واقع توسعه کمی و جغرافیایی شعب عطاویچ در طول زمان و با رعایت کلیه اصول مدیریت علمی و استاندارد‌سازی محصولات و فرآیندها طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته همراه بوده است.

اسرار مدیریتی
وی دلیل جایگاه امروز برند عطاویچ را توجه سیستم مدیریتی این برند به استحکام زیرساخت‌‎های مدیریتی می‌داند و اضافه می‌کند: پیاده‌سازی استانداردهای مدیریت کیفیت، استانداردهای مدیریت بهداشت، طراحی و پیاده‌سازی استاندارد الزامات و نحوه طبخ محصولات عطاویچ، طراحی و پیاده‌سازی استاندارد برند و تبلیغات عطاویچ، طراحی و پیاده‌سازی استاندارد رفتار پرسنل عطاویچ، تحقیقات بازار دوره‌ای و منظم، پیاده‌سازی سیستم تضمین کیفیت، پیاده سازی سیستم یکپارچه نرم‌افزاری شعب، پیاده‌سازی سیستم صدای مشتری و پیاده‌سازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری از موارد مورد توجه در حوزه مدیریتی این برند است.

مالک برند عطاویچ ادامه می‌دهد: عطاویچ به صورت مدیریت فرانچایز و توسعه یافته مدیریت می‌شود. سیستم مدیریتی عطاویچ را مدیرانی تحصیل کرده، متخصص و البته با تجربه و حرفه‌ای تشکیل می‎دهند. مطمئناً آنچه که امروز عطاویچ به آن رسیده و آنچه که در ادامه راه مطابق برنامه‌های بلندمدت به آن خواهد رسید مرهون تلاش‌های این تیم همدل و همراه است.

نگاه برد-برد
قطبی تاکید می‌کند: نگاه بنده، مدیران ارشد و صاحبان نمایندگی برند عطاویچ در کسب و کار همواره برد- برد بوده است. همین نگاه منجر به رشد و توسعه بالای اقتصادی برای صاحبان نمایندگی برند عطاویچ شده است. در واقع استراتژی عطاویچ در اعطای نمایندگی، تمرکز بیشتر بر کیفیت ارائه خدمات به مشتریان است و نه کمیت و تعداد شعب. بر همین اساس منطقه جغرافیایی معین و البته وسیعی را به هر یک از شعبه‌ها به صورت انحصاری تخصیص داده‌ایم که سود‌آوری آنها را با توجه به قدرت بالای برند عطاویچ تضمین خواهد کرد.

همه چیز درباره غول‌های عطاویچ
مدیر این برند توضیح می‌دهد: این لطف "مردم" بوده که همیشه بزرگترین مشوق ما در ارائه خدمات و محصولات با کیفیت بوده‌اند. اطلاعاتی که از طریق بخش تحقیقات بازار عطاویچ استخراج می شود منجر به کار روزانه تمام وقت بخش تحقیق و توسعه عطاویچ برای تهیه غولهای جدید و البته بهبود غول‌های قبلی می‌شود؛ غول جدیدی که امروز در اختیار مشتریان قرار گرفته "برگر سوخاری" است که منحصر به عطاویچ بوده و به شما هم پیشنهاد می‌کنم آن را تست کنید!

راز موفقیت غول‌های عطاویچ چیست؟ قطبی بر اهمیت وجود «تیم» در کسب و کارها تاکید کرده می‌گوید: اینکه امروز محدودیت‌های فضای اقتصادی کم است یا زیاد از نظر بنده موضوع اصلی نیست. موضوع اصلی این است که مدیران چگونه در هر شرایط، چه رونق و چه رکود اقتصادی، بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند. مهم این است که با پرهیز از سعی و خطا در کسب و کار، آگاهانه و مطمئن عمل کنند. دوره قهرمان‌های اسطوره‌ای گذشته است. امروز "تیم‌ها" قهرمان می‌شوند. پس مهم این است که شما در تیم قهرمان بازی کنید.

وی مشتریان این برند اشاره کرد و گفت: من از همه مشتریان عطاویچ به خاطر انرژی مثبتی که به ما دادند، به خاطر راهنمایی‌هایی که کردند، به خاطر تشویق‌ها و انتقاداتی که ابراز داشتند و به خاطر اینکه ما را لایق خودشان دانستند، تشکر می‌کنم.
(چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۸:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها