سه شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۸
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۶۵۳۱۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

توت‌فرنگی ریز و نامتقارن بخرید

یک کارشناس تغذیه از "توت‌فرنگی" به عنوان میوه ضد سرطان یاد کرد و گفت: بهتر است توت فرنگی‌های کوچک با اندازه‌های نامتقارن را خریداری کنید.

مریم شیرمستی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، از توت‌فرنگی به عنوان یک میوه ضد سرطان یاد کرد و افزود: رنگدانه‌های قرمز توت فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدان و ضد سرطان است و ویتامین C موجود در آن نیز خواص ضدسرطانی این میوه را دو چندان می‌کند.

به گفته این کارشناس تغذیه، توت‌فرنگی غنی از فیبر و برای افراد دارای کلسترول بالا بسیار مفید است و به دلیل همین فیبر بالا می‌تواند از سرطان روده بزرگ جلوگیری کند.

شیرمستی توت‌فرنگی را از جمله میوه‌های حساسیت‌زا دانست که افراد باید در مصرف آن احتیاط کنند و به همین دلیل خوردن این میوه برای کودکان زیر یک سال ممنوع است.

وی معتقد است، افرادی که قند خون بالا دارند نیز باید در مصرف توت‌فرنگی زیاده روی نکنند.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه توت‌فرنگی می‎تواند برای افرادی که زخم و التهاب معده دارند ناسازگاری ایجاد کند، یادآوری کرد: توصیه می‌شود این افراد توت فرنگی را به صورت بخارپز مصرف کنند.

شیرمستی از طبع سرد توت‌فرنگی هم یاد کرد که در افرادی که طبع سرد دارند و دستگاه گوارش آنها حساس است می‌تواند اختلال ایجاد کند و نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد.

وی مهمترین نکته در مصرف توت‌فرنگی را شست و شوی آن دانست و تاکید کرد: این میوه بوته‌ای است و می‌تواند عامل انتقال بسیاری از انگل‌ها باشد.

به گفته این کارشناس تغذیه، بهترین شیوه برای شست و شوی توت‌فرنگی آن است که ابتدا این میوه را 5 تا 10 دقیقه در آب نگهداریم تا گل و لای آن جدا شود و حتما هم قسمت دنبالچه آن را جدا کنیم.

شیرمستی استفاده از محلول‌های ضدعفونی کننده را برای شست و شوی توت‌فرنگی مناسب خواند و تصریح کرد: استفاده از نمک و یا مایع ظرفشویی می‌تواند طعم توت فرنگی را تغییر دهد.

وی به نکته دیگری در خصوص توت فرنگی هم اشاره کرد و ادامه داد: در گذشته توت فرنگی‌ها ریز و نامتقارن بودند و حالت طبیعی و ارگانیک داشتند، اما امروزه اکثر توت فرنگی‌ها درشت و هم اندازه هستند و باید به طبیعی بودن آنها شک کرد.

این کارشناس تغذیه به افراد توصیه کرد توت‌فرنگی‌های ریز و نامتقارن را بخرند.
(سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۰:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها