شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۲
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۶۵۲۴۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات

کاهش قندهای ساده در مواد غذایی با جدیت دنبال می شود

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر غلظت عادی قندی های ساده را به تمام صنایع ابلاغ کرده ایم که حداقل 10 درصد باید کاهش یابد.

دکتر بهروز جنت، مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو  گفت: سازمان غذا و دارو کاهش مقدار قندهای ساده در فرآورده های غذایی تولیدی را با جدیت در دستور کار قرار دارد و این برنامه را با قاطعیت دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: در حال حاضر غلظت عادی قندی های ساده را به تمام صنایع ابلاغ کرده ایم که حداقل 10 درصد باید کاهش یابد در نتیجه این موضوع کمک بسیار بزرگی برای سلامتی جامعه است و کاهش متوسط قندهای ساده.

دکتر جنت اظهار داشت: همچنین سازمان غذا و دارو در مصرف روغن ها و کالری که در مواد غذایی وجود دارد را فرهنگ سازی می کند  که کاهش پیدا کند.

 مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ادامه داد: امروزه محصولاتی که در بازار با مجوز سازمان غذا و دارو عرضه می شود نشانگرهای رنگی تغذیه ای را برای راهنمایی مصرف کنندگان در انتخاب تغذیه سالم بر روی خود دارند که این موضوع مهم ترین برنامه سازمان غذا و دارو بوده است که از سال گذشته شروع شده است./
(شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۰۹:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها