چهارشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۸
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۶۵۱۹۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

پیشنهاد ایجاد بازارهای آب محلی

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: یارانه انرژی که اختصاص داده شده، یکی از عامل های اصلی برداشت بی رویه آب است و یکی از کارهای بزرگ دولت یازدهم می تواند، هدفمند کردن واقعی حامل های انرژی باشد.

محسن جلالپور امروز در همایش سرمایه گذاری و توسعه استان کرمان با حضور رییس جمهور و جمعی از اعضای هیئت دولت اظهار کرد: از دولت تدبیر و امید به واسطه توجه جدی به مسئله آب تشکر می کنم و آقای روحانی از ابتدای آغاز فعالیت با تشکیل شورای ملی آب و با پیگیری های مجدانه کار رسیدگی به این مسئله حیاتی را جدی گرفتند.

وی با بیان اینکه آب مسئله همه کشور است اما آنچه که در استان کشور است، شاید کمی نگران کننده تر و نیاز به توجه بیشتری دارد، تصریح کرد: از میزان آب تجدیدپذیر استان به طور متوسط سالانه 800 میلیون مترمکعب بیشتر از حد معمول برداشت می کنیم و این اضافه برداشت، گرفتاری جدی استان از جمله تخریب منابع، نشست زمین، افزایش آسیب‌های اجتماعی و ... را طی سال های گذشته به دنبال داشته است.

رییس اتاق کرمان گفت: در طرح همیاران آب با کمک استاندار کرمان و همکاری دستگاه های مختلف اجرا شده و طی یک سال و نیم گذشته 660 میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است.

وی با اشاره به مصوبات 17 گانه طرح همیاران آب استان کرمان افزود: باید در کل کشور بیش از گذشته به مسئله آب دقت و توجه شود و به نظر می آید امکان تعادل بخشسی منابع آب زیرزمینی در قالب طرح تعادل بخشی موجود امکان کار اصلی برای قضیه آب ندارد و باید با سپردن آب به خود بهره برداران کار را انجام داد.

جلالپور با پیشنهاد اینکه باید به آب به عنوان یک کالای اقتصادی نگاه کنیم و باید به گونه ای که رقابتی است، آب مصرف شود اظهار کرد: باید بازارهای آب محلی را به وجود آوریم و کرمان آمادگی شکل دادن این بازارها را دارد و باید دشت ها را به بهره برداران بسپاریم.

وی بیان کرد: یارانه انرژی که داده می شود، یکی از عامل های اصلی برداشت بی رویه آب است و یکی از کارهای بزرگ دولت، باید هدفمند کردن واقعی حامل های انرژی باشد.

رییس اتاق ایران گفت: آنچه که در این منطقه مهم است، آب است و آب است و آب انتظار می رود دولت در جریانات آتی کارهای بهتری در این زمینه انجام دهد./ ایسنا
(چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۰۹:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها