سه شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۸
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۶۵۱۵۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

خرمای بازار ماه رمضان تامین است

مدیرکل میوه های گرمسیری از ذخیره سازی 40 تا 45 هزار تنی خرما برای تامین بازار خرما در ماه رمضان خبر داد.

حسن پور درمصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه 30 تا 35 هزار تن از خرمای ذخیره سازی شده در سردخانه های استان های تهران، تبریز و مشهد است ، افزود : با وجود ذخیره سازی مناسب در ماه مبارک رمضان نباید هیچ افزایش قیمتی در بازار خرما داشته باشیم.

وی از سازمان های نظارتی خواست بازار خرما را مدیریت کنند و تحلیل دقیقی از قیمت خرما ارائه دهند.

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری گفت : باغدار ، خرمای بسته بندی شده را با قیمت هر کیلوگرم 3 هزار تا 3500 تومان می فروشد که اختلاف زیادی با قیمت عرضه این محصول در بازار دارد.

حسن پور افزود : به طور معمول اختلاف قیمت تولید تا عرضه محصول نباید بیشتر از 30 درصد باشد اما شاهدیم که خرما کیلویی 10 تا 11 هزار تومان به مصرف کننده فروخته می شود.

وی گفت : محصول خرمای ایران بازار صادراتی خوبی دارد و حدود 17 درصد از تولیدات معادل 170 هزار تن صادر شده است.
مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری افزود : سطح زیر کشت باغات خرما در کشور حدود 230 هزار هکتار است که 200 هزار هکتار از وسعت باغات ، بارور است.

حسن پور گفت : سال گذشته یک میلیون و 50 هزار تن خرما از باغات کشور برداشت شد و پیش بینی می شود با توجه به بارندگی های مطلوب در بهار امسال میزان تولید به یک میلیون و 150 هزار تن افزایش یابد.

وی افزود : طرح اصلاح و بازسازی باغات خرما از مهمترین برنامه های معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی است و تلاش می کنیم ارقام بازارپسند مانند خرمای مجول و پیاروم جایگزین باغات کهنسال شود .

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری گفت : باغات خرما در استان های سیستان و بلوچستان ،هرمزگان ، کرمان ، فارس، بوشهر، خوزستان، ایلام و کرمانشاه متمرکز است.
(سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۰۹:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها