یکشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۴
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۶۵۱۱۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

بهداشت و استاندارد در تولید فرآورده‌های گوشتی کشور رعایت می‌شود

مدیر شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی ایران از رعایت بهداشت در فرآورده های گوشتی خبر داد.

 به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «سید محمد موسوی» در مورد فرآورده های گوشتی با رعایت اصول بهداشت و استاندارد گفت: این مسئله تحت عنوان فرآورده‌های گوشتی یا همان مواد پروتئینی در کشورمان برطرف شده و تولیدکنندگان این صنعت برای تولید کیفی مطلوب و اسلامی از بهترین دام، ذبح اسلامی، مواد اولیه مرغوب و ... استفاده می‌کنند و برخلاف اتهام‌هایی که تاکنون از سوی برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی که گریبان گیر این صنعت شده است، تمامی تولیدات کارخانه‌های رسمی فرآورده‌های گوشتی با رعایت اصول بهداشتی و استاندارد شاخص های تولید را پیاده سازی می‌کنند.

این فعال صنایع غذایی گفت: استفاده از فرآورده‌های گوشتی در بین ذائقه‌های مردمی کاملاً به امری متداول تبدیل‌شده است و از سال83 به بعد اغلب کارخانه‌ها بارونق چشمگیری روبه‌رو بودند که تولید، نظارت و مواد اولیه در سطح بسیار عالی در خطوط تولید به خدمت ایجاد یک کالای با کیفیت در می آمد.

موسوی با اشاره به نقطه آغاز این مشکلات اظهار کرد: متأسفانه در گذشته بازار فرآورده‌های گوشتی و تأمین مواد اولیه آن به دست دلالان و واسطه‌ها افتاد که متأسفانه به دلیل همین اقدام نادرست، مشکلات فراوانی در تمامی زنجیره تولید تا پخش و مصرف ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی ایران در خصوص اینکه این صنعت مشکلات شرعی واردات را هم برطرف کرده‌اند، تصریح کرد: به دلیل اهمیت رعایت نکات اسلامی در واردات صنایع خوراکی، تولیدکنندگان با تمهیداتی که برای بهبود حال مشتری اندیشیدند ذبح اسلامی را در کشورهای صادرکننده را مورد اولویت و اهمیت قرار دادند تا مشکلات شرعی بر سر راه واردات گوشت و تولید فرآورده‌های گوشتی پیش نیاید.

هیچ دلخوشی‌ای برای تولیدکنندگانی که نان حلال می‌خورند، باقی نمانده است

این فعال در صنعت فرآورده‌های گوشتی در خصوص برخی تخلفات پیش‌آمده و شایعاتی که برای تولیدکنندگان وجود دارد نیز گفت: در هر صنف و رشته کاری احتمال بروز خطا از سوی برخی افراد سودجو وجود دارد که راهکار آن نظارت بیشتر بر واحدهای تولیدی و سپس برخورد قاطع با شخص متخلف است اما زمانی که تمام شبکه تولید فرآورده‌های گوشتی به خاطر یک کارخانه یا یک فرد متخلف مورد مواخذه قرار می‌گیرد هیچ دلخوشی ایی برای تولیدکنندگانی که نان حلال می‌خورند، باقی نمی‌ماند.

موسوی با اشاره به اینکه صنعت فرآورده‌های گوشتی باید حمایت شود ، تصریح کرد: امروز همه اقشار مختلف جامعه این صنعت را محکوم به تولیدات بی کیفیت می‌کنند اما از این اصل غافل شده‌ایم که محصولات فرآورده‌های گوشتی طبق مجوز و فرمولاسیون‌های قانونی و مورد تائید و البته با نظات استاندارد و اداره کل نظارت بر مواد غذایی تولید می‌شود.

مدیر عامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی ایران درباره تعطیلی کارخانه ‌های فرآورده‌های گوشتی دانست و گفت : درگذشته ارز مرجع به‌عنوان یکی از مشوق‌های مناسب در این صنعت عنوان می‌شد که متاسفانه حتی امروز به واردات با ارز آزاد نیز دیگر مجوزی نمی‌دهند.

وی با انتقاد از ناهماهنگی بین ارگانی‌های اصلی صنایع غذایی کشور گفت: در بین سازمان‌های دولتی هیچ‌گاه تلاشی برای رفع مشکلات این صنعت از سوی دامپزشکی، وزارت جهاد، استاندارد و ... صورت نمی‌پذیرد زیرا پراکندگی تصمیمات در این نهادهای تصمیم گیر صنایع غذایی و تبدیلی فراوان است و تاکنون تولیدکنندگان نتوانسته‌اند که تمامی این مسئولان را دور یک میز جمع کنند./
(یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۴:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها