شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۵
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۶۵۰۸۳
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی
گفتگو با هرمز مهبد مدیرعامل «دروازه تجارت فراسو»:

IFFA فرانکفورت نمایشگاه MEATEX ایران را در مهرماه برگزار می‌کند

به گزارش فودنا، شرکت دروازه تجارت فراسو با همکاری مستقیم مجموعه نمایشگاهی IFFA فرانکفورت آلمان آبان ماه امسال اولین دوره نمایشگاه‌های بین‌المللی فراورده‌های پروتئینی و صنایع وابسته ایران را در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌کند

به بهانه برگزاری اولین دوره نمایشگاه MEATEX در مهرماه ۹۵ گفتگویی را با هرمز مهبد مدیرعامل هلدینگ تجارت فراسو انجام دادیم که با مشروح آنرا در زیر می‌خوانیم:

فودنا: ابتدا خودتان و مجموعهٔ تحت مدیریت را بصورت مختصر معرفی کنید:

 «هرمز مهبد» مدیریت هلدینک تجارت‌فراسو هستم که این هلدینگ شامل ۳ شرکت دروازه تجارت فراسو (دفتر نمایشگاه‌های فرانکفورت در ایران برای ۳ کشور ایران، عرق و آذربایجان) شرکت گسترش تجارت فراسو (دفتر نمایشگاه‌های نورنبرگ برای کشورهای ایران، عراق و آذربایجان) و توسعه تجارت فراسو که خدمات نمایشگاهی را ارائه می‌دهد، است.

 

فودنا: و اما درباره نمایشگاه MEATEX توضیح مختصری را بدهید.

شرکت دروازه تجارت فراسو صاحب امتیاز اولین دوره نمایشگاه‌های بین‌المللی فراورده‌های پروتئینی و صنایع وابسته ایران است که ۲۶ الی ۲۹ مهرماه ۹۵ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین الملی تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه متولد شده از دل نمایشگاه جهانی IFFA فرانکفورت است که در ایران برگزار خواهد شد.

لازم به توضیح است که، «دروازه تجارت فراسو» با شرکت نمایشگاهی فرانکفورت به توافق رسیده است تا در این نمایشگاه میزبان کلیه فراورده‌های گوشتی و پروتئینی از ذبح تا مصرف بصورت حلال باشد. که از هم اکنون استقبال حضور شرکت‌های خارجی را برای برای این نمایشگاه در ایران داریم.

 

فودنا: مختصری هم درباره IFFA فرانکفورت توضیحی بدهید و اطلاعات مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان این نمایشگاه را دوره قبل بگویید؟

نمایشگاه IFFA نمایشگاه صنعت فراورده‌های پروتئینی و صنایع وابسته است که نمایشگاه شماره ۱ دنیا نیز است این نمایشگاه در فرانکفورت آلمان بصورت ۳ ساله برگزار می‌شود و امسال بیست و دومین دوره این نمایشگه است که برگزاری می‌شود

دربارهٔ آمار این نمایشگاه نیز باید گفت: دوره قبلی و در سال ۲۰۱۳ تعداد ۹۶۶ شرکت از ۴۷ کشور دنیا در این نمایشگاه غرفه داشتند و توسط ۶۰۵۰۹ بازدیدکننده از ۱۰۹ کشور دنیا بازدید شده است و امسال بیست و دومین دوره نمایشگاه IFFA برگزار می‌شو که در مقیاس مطرح شده دوره قبل رشد قابل توجهی داشته است در ضمن اینکه از فعالان ایرانی، مجموعه «پوشش تهران نوید» برای بیستمین حضور و برای اولین بار شرکت «پوشش‌های مصنوعی آرتا» هم در این نمایشگاه حضور دارند.

 

فودنا: پیش‌بینی حضور غرفه داران IFFA و متقاضیان بین‌المللی در اولین دوره نمایشگاه بین‌المللی فراورده‌های پروتئینی ایران را به چه صورت می‌بینید؟

خب با قرار گرفتن نمایشگاه MEATEX ایران در تقویم نمایشگاهی فرانکفورت تمامی دفا‌تر نمایشگاهی فرانکفورت در تمامی دنیا موظف به اطلاع رسانی و جذب مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه ایران هستند که صحبت‌هایی برای ایجاد پاویون محصولات پروتئینی ارگانیک در نمایشگاه Meatex ایران هم هست که در دست بررسی و انجام است که تا اینجا شرکت‌هایی از آلمان در قالب یک پاویون در این نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد.

 

 فودنا: با توجه به حمایت‌های انجام شده توسط IFFA جایگاه MEATEX در منطقه و جهان چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ابتدا باید توجه داشت که برگزار کننده اصلی Meatex ایران شرکت سهامی نمایشگاه‌های فرانکفورت و IFFA هستند و این مجموعه‌ها هیچگاه به فکر برگزارکردن نمایشگاه‌های محلی نیستند و باید گفت: نمایشگاه فرانکفورت از محدوده‌ای فرا‌تر شروع می‌کند و آن نمایشگاه منطقه‌ای است و سپس اینگونه نمایشگاه‌ها را به سمت نمایشگاهی بین المللی سوق می‌دهد.

در ضمن اینکه باید توجه داشت عنوانی که برای این نمایشگاه انتخاب شده است بسیار هوشمندانه برگزیده شده است که قبل آن باید اشاره کرد به ویژگی‌های این نمایشگاه اشاره‌ای داشته باشیم.

ویژگی اول اینست که ما به هیچ عنوان نمایشگاه تخصصی پروتئینی حلال نداریم، ولی نمایشگاه غذای حلال داریم، که این نمایشگاه را به عنوان یک نمایشگاه کاملا تخصصی با استانداردهای شرعی ایران و منطقه در محصولات پروتئینی مطرح خواهد کرد.

ویژگی دوم این ست که، اصلا نمایشگاه تخصصی صنعت پروتئینی در اطرافمان نداریم و نزدیک‌ترین نمایشگاهی که با این عنوان از لحاظ بُعد جغرافیایی هست نمایشگاه MEATMANIA بلغارستان است، بنابراین بسیار روشن است که این نمایشگاه دارای پتانسیل بالایی خواهد بود.

 

فودنا: هدف از برگزاری MEATEX ایران چیست؟

هدفی که ما برای این نمایشگاه در نظر گرفته‌ایم در درجه اول، نمایشگاهی است که ایران را در کانون توجه صنعت نمایشگاه محصولات پروتئینی منطقه قرار دهد.

در درجه بعدی نیز رضایت مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان را با توجه به تعامل‌های انجام شده فراهم کند

این مسئله را نیز در نظر گرفتیم که برای تولید کنندگان ایرانی بازار ایجاد کنیم، که بازدید‌ها هم فروشنده و هم خریدار را برای این نمایشگاه آورد، که در نتیجه باید گفت: یکی از اصلیترین اصول اجرایی ما برای تحقق این اهداف جذب هیات‌های تجاری است که از منطقه و اروپا به این نمایشگاه خواهند آمد.

و هدف و رویکرد سوم هم حضور غرفه گذاران بین‌المللی برای ورود به بازار ایران است که برای این موضوع هم باید بتوانیم برای ورود به این بازار مهم منطقه با برگزاری جلسات B۲B و همچنین سمینارهای کاربردی برای آشنایی با بازار ایران اقداماتی را قبل و حین نمایشگاه برگزار کنیم.

 

فودنا: برای مشاوره و نظارت در بحث حلال با چه مجموعه‌ای همکاری می‌کنید؟

ما مسئول واردات نیستیم که به بحث استاندارد‌ها بپردازیم ولی برای موضوع حلال با دفتر ولایت فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با شخص حاج آقا عالمی هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم، که در جلسات انجام شده تشکیل کارگروه تخصصی هم مطرح شده است که در دست انجام است.

 

 

با برگزاری این نمایشگاه بزرگ‌ترین پیام تجاریمان برای دنیا فراگیر خواهد شد که سرمایه‌گذاری و مراودات تجاری با ایران برای همهٔ از تمامی جهات دارای منافع برزگی است که محقق خواهد شد.

 

 

 

فودنا: مزیت برجستهٔ نمایشگاه MEATEX چیست؟

اولا باید گفت این نمایشگاه در ایران برگزار می‌شود پس اولویت اجرایی نمایشگاه دادن خدمات مطلوب به غرفه‌گذاران ایرانی است و همانطور که نمایشگاهی که در آلمان برگزار می‌شود اولویت آن قشر اعظمی است که در آلمان حضور دارند و متقابلا این نمایشگاه استاندارد‌ها و اولویت‌های کاربردی‌اش برای مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان ایرانی است که می‌توان گفت یک مزیت ویژه برای ایران و صنعت داخلی محسوب می‌شود.

از دیگر ویژگیهای این نمایشگاه بررسی‌هایی است که برای بازار صنعت داخلی در خارج از کشور انجام می‌شود و هیات‌های تجاری که از این کشور‌ها با همکاری مجموعه نمایشگاه IFFA حضور پیدا خواهند کرد می‌توانند فرصت‌های ویژه‌ای را برای مشارکت کنندگان و صنایع داخلی فراهم نمایند.

 

فودنا: نمایشگاه IFFA با توجه به اینکه در همین ماه بعد از ۳ سال برگزار می‌شود یک فرصت استثنایی برای تحقق اهداف MEATEX ایران است که هم معرفی شود و هم به اهداف مطرح شده‌اش برسد برای این فرصت ویژه در IFFA چه برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌اید؟

غرفه اطلاع رسانی MEATEX دارای غرفه‌ای در IFFA واقع در سالن گالریا صفر شماره A۰۵ واقع شده است و همکاران من در این غرفه هستند و اطلاع رسانی لازم را انجام می‌دهند در خبرنامه‌های نمایشگاه هم MEATEX ایران معرفی می‌شود جدای از این‌ها تبلیغات نمایشگاه ایران در راهروهای مختلف IFFA نصب شده است و به غیر همه این موارد سمیناری را در روز پنجم نمایشگاه مصادف با ۲۲ اردیبهشت۹۵ ساعت ۱۵ در سالن ۹ نمایشگاه به نام «صنعت پروتئینی ایران و فرصت‌های سرمایه‌گذاری» برگزار می‌شود که در این سمینار با همکاری دکتر افلاکی دبیر انجمن تولیدکنندگان فراورده‌های گوشتی این سمینار اجرا می‌شود که خود آقای افلاکی به عنوان سخنران، نمایشگاه MEATEX و هم فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران را معرفی می‌کند مضاعف بر اینکه در این سمینار به تاثیر ایران بر کل منطقه هم اشارهٔ ویژه‌ای خواهد شد

لازم بذکر است ایران با ۸۰ میلیون جمعیت و ۹۰ % جمعیت غالب گوشتخوار خود یک فرصت ویژه تجاری برای محصولات پروتئینی است.

 

فودنا: سخن آخر:

در صحبت آخر به همهٔ تاثیر گذاران می‌گویم هرگونه فرصتی که برای معرفی و ارتقا صنعت ایران ایجاد می‌شود انتظار می‌رود که همه حضور جدی داشته باشند و نمایشگاه MEATEX از چندین نظر یک فرصت است.

۱ – نمایشگاهی با ابعاد بین المللی

۲ – ارگانایزری IFFA با همهٔ امکانات برای برگزاری نمایشگاه MEATEX ایران

 ۳ – از لحاظ تجاری فرصت دوسویه مراودات تجاری برای صادرات و واردات بین فعالان صنعتی ایران و جهان که پشتیبانی همه فعالان و مسئولان را لازم دارد.

با برگزاری این نمایشگاه بزرگ‌ترین پیام تجاریمان برای دنیا فراگیر خواهد شد که سرمایه‌گذاری و مراودات تجاری با ایران برای همهٔ از تمامی جهات دارای منافع برزگی است که محقق خواهد شد.

به همین خاطر امیدواریم همه صنایع پروتئینی و صنایع مرتبط به این نمایشگاه با توجه به مزایای مطرح شده حضور جدی داشته باشند.

فلذا هر شخصیت حقیقی و حقوقی که توان ارتقا این نمایشگاه را دارند، تقاضا داریم همکاری و همراهی لازم را برای تحقق یک فرایند بزرگ تجاری در راستای ارتقای اقتصاد ایران و جهان را داشته باشند.

در ضمن اینکه از حمایت‌های رسانه‌ای مجموعه فودنا به عنوان Media partner نمایشگاه Meatex ایران تشکر و قدردانی می‌کنیم که به نمایشگاه IFFA هم دعوت شده است و رسما در سمینار «صنعت پروتئینی ایران و فرصت‌های سرمایه‌گذاری» که در نمایشگاه IFFA فرانکفورت برگزار می‌شود معرفی و اعلام می‌شود.

 

 

 

 

غرفه اطلاع رسانی MEATEX دارای غرفه‌ای در IFFA واقع در سالن گالریا صفر شماره A۰۵ واقع شده است و همکاران من در این غرفه هستند و اطلاع رسانی لازم را انجام می‌دهند در خبرنامه‌های نمایشگاه هم MEATEX ایران معرفی می‌شود جدای از این‌ها تبلیغات نمایشگاه ایران در راهروهای مختلف IFFA نصب شده است و به غیر همه این موارد سمیناری را در روز پنجم نمایشگاه مصادف با ۲۲ اردیبهشت۹۵ ساعت ۱۵ در سالن ۹ نمایشگاه به نام «صنعت پروتئینی ایران و فرصت‌های سرمایه‌گذاری» برگزار می‌شود که در این سمینار با همکاری دکتر افلاکی دبیر انجمن تولیدکنندگان فراورده‌های گوشتی این سمینار اجرا می‌شود

(شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۱:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها