شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۰:۴۷
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۶۵۰۷۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

بادام زمینی به نام آستانه به کام چین

مدیرجهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: آستانه برند بادام زمینی با کیفیت است.

کمال‌پور با بیان اینکه کشت بادام زمینی همه ساله در اوایل اردیبهشت ماه توسط بادامکاران این شهرستان آغاز می‌شود، گفت:عملیات کشت این محصول تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شهرستان آستانه اشرفیه قطب تولید بادام زمینی کشور است، افزود: سالانه بیش از 80 درصد از محصول بادام زمینی مورد نیاز کشور توسط بادامکاران این شهرستان تولید و به بازار عرضه می‌شود.

کمال پور ادامه‌داد: اغلب بادامکاران شهرستان به خصوص در بخش کیاشهر به کشت و تولید برنج آستانه نیز مشغولند.

مدیرجهاد کشاورزی آستانه اشرفیه در خصوص افزایش سطح زیرکشت این محصول خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت بادام زمینی در آستانه اشرفیه افزایش نیافته است اما در صورت شرایط جوی مناسب شاهد افزایش تولید این محصول خواهیم بود.

وی واردات بی رویه بادام زمینی و فروش بادامهای خارجی مانند بادام‌های چینی به نام بادام آستانه را از چالش های فروش بازار این محصول عنوان کرد و گفت: آستانه در حال حاضر برندی مطمئن برای بادام‌ زمینی‌های با کیفیت منطقه است و باید از این برند حفاظت شود.

وی با بیان اینکه سالانه در هر هکتار از سطح زیر کشت بادام زمینی این شهرستان حدود شش و نیم تن پیله تر تولید می شود، تصریح کرد: سالانه از این میزان پیله تر، حدود چهار تن پیله خشک بادام زمینی به دست می آید.

گودرز کمال‌پور با اشاره به اینکه حدود پنج هزار بهره‌بردار در این شهرستان در زمینه تولید بادام زمینی فعالیت دارند، ادامه داد: برداشت محصول بادام زمینی آستانه اشرفیه همه ساله از اواسط شهریور ماه آغاز می شود.

آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر و بیش از یکصد روستا در 35 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است و کورکاء ، نقره ده ، استخر بیجار، تمچال، پرکاپشت مهدیخانی، خوشکاروندان و ... از جمله مهمترین مناطق کشت و تولید بادام زمینی این شهرستان است./ ایسنا
(شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۰:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها