چهارشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۵۰۴۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

چایکاران همچنان در انتظار تعیین نرخ خرید تضمینی

رئیس اتحادیه چایکاران گفت: با توجه به برداشت برگ سبز چای و تحویل آن به کارخانه ها، هنوز نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای از سوی شورای اقتصاد تعیین نشده است.

ایرج هوسمی رئیس اتحادیه چایکاران ؛ با اشاره به قیمت خرید تضمینی برگ سبز اظهار داشت: با توجه به برداشت برگ سبز چای و تحویل به کارخانه ها، تاکنون نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای از سوی شورای اقتصاد تعیین نشده و تنها فروش برگ سبز چای، براساس درجه یک و دو به کارخانه ها صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته قیمت هر کیلو برگ سبز درجه یک 2 هزار و 180 تومان و درجه دو هزار و 200 تومان بوده، گفت: با توجه آنکه افزایش قیمت های فعلی جوابگوی هزینه دخل و خرج چایکاران نیست لذا لازم است حداقل 30 الی 35 درصد نرخ خرید تضمینی افزایش یابد تا تولید برای چایکار صرفه اقتصادی داشته باشد.

هوسمی ادامه داد: براساس آمارهای موجود در چند سال گذشته میزان چای خشک تولیدی کشور 70 هزار تن بوده که به سبب کم توجهی به چایکار و مایوس شدن از تولید 40 درصد باغات رها شدند و در نهایت تولید به 20 هزار تن رسیده است.

رئیس اتحادیه چایکاران با اشاره به پیش بینی افزایش تولید بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد آب و هوا و بارش های مناسب پیش بینی می شود که میزان تولید برگ سبز چای افزایش یابد./ ایسنا
(چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۰۹:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها