چهارشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۱
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۵۰۴۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

خرید 10 میلیون تن گندم از کشاورزان

معاون وزیر جهاد کشاورزی از خرید 10 میلیون تن گندم در سال جاری از گندم‌کاران خبر داد.

علی قنبری‌ - مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی - در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو مازندران اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی نقش نخست مثبت کردن رشد اقتصادی کشور را دارد.

وی با بیان اینکه شرکت بازرگانی نزدیک به 100 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد، تصریح کرد: امسال 10 میلیون تن گندم از گندم‌کاران خریداری می‌کنیم و پیش‌بینی می‌شود این محصول وارد نشود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: تولید گندم در کشور مناسب است و نیازی به واردات نداریم و در تولید این محصول به خودکفایی رسیدیم.

قنبری با بیان اینکه در حال حاضر پرداخت گندم در استان‌های جنوبی آغاز شده است، گفت: 13 هزار میلیارد تومان برای خرید گندم باید تامین اعتبار شود که بخشی دولت در بودجه و قسمتی دیگر از بانک‌ها تامین می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: میزان مصرف سالانه برنج در کشور سه میلیون تن است که دو میلیون تن در کشور تولید و مابقی را وارد می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، افزود: در حال حاضر شش میلیون تن گندم ذخیره داریم و در مواد غذایی و کالاهای اساسی همچون شکر، روغن نیز کمبودی وجود ندارد.

قنبری گفت: امسال 12 هزار تن دانه‌های روغنی از کشاورزان خریداری شده است.

وی افزود: امسال بخش کشاورزی پیشتاز موضوع‌های اقتصادی در کشور است و توانسته در اقتصاد مقاومتی حرکت‌های مناسبی انجام دهد./ ایسنا
(چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۰۹:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها