چهارشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۵۰۴۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی دامداران قائم شهرستان بهشهر :

ناامیدی دامداران بهشهری به ادامه تولید

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی دامداران قائم شهرستان بهشهر در گفت و گو فودنا، با بیان اینکه این نهاد صنفی در سال 84 جهت ارائه خدمات به دامداران کم بضاعت و بی بضاعت تشکیل شده است، اظهار داشت: سهامداران این شرکت درحال حاضربیش از 60 نفر می باشد و 120 دامدار همراه دیگر دامداران متقاضی، از خدمات این شرکت بهره می برند.



وی با بیان انتقاد از نبود حمایت های تولیدی در استان گفت: متاسفانه نه تنها بانک ها، بلکه نهادهای اجرایی و حمایتی نیز هیچ تسهیلاتی در اختیار دامداران قرار نمی دهند و همه چیز فقط درحد صحبت کردن بوده و در عمل ،حمایتی جهت حفظ تولید دامداران بهشهری صورت نمی گیرد.

قنبری گفت: متاسفانه در توزیع سبوس یارانه ای میزان سهمیه دامداران بهشهری را کاهش دادند که ما نسبت به این موضوع اعتراض کردیم اما اتفاق خاصی رخ نداده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی دامداران قائم شهرستان بهشهر با بیان اینکه در این خصوص با مسئولان متعددی صحبت کرده ایم، اظهار داشت: جلسات  وتماسهای مکرری با اعضای شورای شهر، مسولان اداره صنعت، معدن و تجارت بهشهر، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان و فرماندار بهشهر برگزار کردیم که تا به حال هیچ تاثیری در بهبود وضعیت دامداران بهشهری رخ نداده است.

قنبری با بیان اینکه دامداران بهشهری تمایلی برای شرکت در کلاس های آموزشی ندارند، بیان داشت: با توجه به عدم حمایت های دولتی و نبود بسترهای حفظ تولید دامدار، آن ها رغبتی به حضور در کلاس های آموزشی شرکت و جهاد کشاورزی ندارند.

وی در بیان فعالیت های نظارتی نهاد صنفی اش گفت: در حوزه کیفیت شیر خام و توزیع علوفه با کیفیت و ارزان فعالیت های نظارتی داریم همچنین در مقاطع مختلفی از سال از دامداری ها سرکشی می کنیم و پای سخنان آنها می نشینیم. قنبری در پایان از همه مسئولان شهرستان بهشهر درخواست حمایت جهت حفظ تولید دامی شهرستانش را کرد و گفت: هزینه های تولیدی روز به روز افزایش می یابد و شاهد ضررهای زیاد دامداران و شرکت های وابسته به آن ها هستیم

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی دامداران قائم شهرستان بهشهر افزود: اگر این گونه بخواهد پیش برود نه تنها نرخ بیکاری شهرستان افزایش یافته بلکه شاهد کاهش میزان تولید گوشت و شیر شهرستان خواهیم بود بیاییم قبل از بوجود آمدن بحران از آن پیشگیری کنیم.

گفت و گو: حسین زحمتکش خبرنگار شبکه خبری صنایع غذایی ایران(فودنا)- مازندران

 

(چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۰۹:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها