سه شنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۳:۲۸
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۶۵۰۲۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات

مجوز واردات ۵۰۰ هزار تن شکرخام صادر می‌شود

یک مقام مسئول در وزارت جهادکشاورزی با تاکید بر تداوم ممنوعیت واردات شکر سفید، گفت: صدور مجوز واردات حدود ۵۰۰ هزار تن شکر خام به عنوان مواد اولیه کارخانه‌ها در دست اقدام است. ‌

سید جمال مدرسی، کل شکر مورد نیاز کشور را حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار تن شکر در انبارهای کارخانجات نیشکر و چغندرقند موجود است.

مدیرکل دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه شکر باید به قیمت مصوب هر کیلوگرم ۲۳۰۰ تومان درب کارخانه‌ها عرضه شود، اظهار داشت: از آنجایی که عمده شکر موجودی فعلی، مربوط به کارخانه‌های نیشکری است، این کارخانه‌ها مکلف هستند که شکر خود را کماکان براساس قیمت مصوب سال گذشته عرضه کنند و بدین ترتیب افزایش قیمت نخواهیم داشت.

مدرسی با تاکید بر تداوم ممنوعیت واردات شکر سفید در راستای اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: به منظور تامین مواد اولیه و پرداخت بخشی از مطالبات کارخانجات قند چغندری و نیشکری از دولت که ناشی از مابه التفاوت قیمت شکر خام و قیمت فروش شکر استحصالی است، صدور مجوز واردات حدود ۵۰۰ هزار تن شکر خام به عنوان مواد اولیه کارخانه‌ها که چغندرقند و نیشکر کشاورزان را خریداری کرده‌اند، در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: در این راستا، نخستین کشتی با ظرفیت حدود ۶۷ هزار تن شکر خام، هفته گذشته در بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفته است.

مدرسی ادامه داد: به این ترتیب ۵۰۰ هزار تن شکر وارداتی به زودی به حجم ذخایر موجود اضافه می‌شود و با آغاز فصل برداشت چغندرقند و نیشکر در مهرماه، نیاز شکر کشور از تولیدات داخلی تامین خواهد شد.

مدیرکل دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی وزارت جهادکشاورزی به حضور فعال شرکت بازرگانی دولتی در ذخیره سازی و عرضه شکر در این مقطع زمانی به منظور تنظیم بازار این محصول اشاره کرد و افزود: این شرکت در صورت لزوم نسبت به عرضه بیشتر شکرهای ذخیره شده به بازار اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه شکر جزو کالاهای اساسی است که هم در سبد خانوارها نقش دارد و هم ۵۰ درصد آن به عنوان مواد اولیه در واحدهای صنف و صنعت مصرف می‌شود، خاطر نشان کرد: وزارت جهادکشاورزی، برنامه تامین شکر را با اولویت تولید داخل دنبال می‌کند و بر تامین کسری شکر صرفا از طریق واردات توسط کارخانه‌های چغندرقند و نیشکر تاکید دارد.

مدرسی از دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده و سازمان تعزیرات خواست، عرضه و فروش این محصول را از درب کارخانه تا بازار رصد و با اخلالگران بازار برخورد کنند./ مهر
(سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۳:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها