سه شنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۷
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۶۵۰۲۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

ایران و کره در زمینه تامین و توزیع مواد غذایی تفاهم نامه امضا کردند

ایران و کره جنوبی برای تامین و توزیع مواد غذایی و شیلات و سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی در این بخش ها ، تفاهم نامه ای به امضا رساندند.

ایران و کره جنوبی شامگاه روز گذشته تفاهم نامه‌ای در زمینه تامین و توزیع مواد غذایی و شیلات به امضا رساندند.

فرشید گلزاده‌کرمانی عضو هیات مدیره اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری تسنیم در این خصوص اظهار کرد:  سازمان at یکی از شرکت های تامین و توزیع موادی غذایی و کالاهای استراتژیک در کره است که با سه شرکت پخش ایران تفاهم نامه امضا کرد.

وی افزود: در تفاهم نامه منعقد شده با مسئولین کره ای قرار بر واردات مواد غذایی از ایران به کره برای عرضه و توزیع در فروشگاه‌های این کشور و بلعکس منعقد شد.

گلزاده‌کرمانی ادامه داد: در بحث انتقال دانش و تجارت دو کشور توافقاتی انجام شده است و با برخی از فروشگاه‌های زنجیر‌ ای کره جنوبی همکاری می‌شود.

وی با اشاره به تفاهم صورت گرفته برای  ورود سرمایه و تکنولوزی کره جنوبی در بخش صنایع غذایی به  ایران تصریح کرد:  بخشی از زنجیره تولید صنایع غذایی کره به ایران منتقل می شود و این محصولات زیر نظر صنایع کره‌ای در ایران به صورت مشترک تولید می‌شود.

گلزاده‌کرمانی افزود: این سازمان مسئولیت صادرات تولیدات صنایع غذایی کره‌ای  و تامین و واردات مواد غذایی و کشاورزی را برعهده دارد.

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای کشور گفت: یکی از محصولات کشاورزی ایران که قابلیت مناسبی برای صادرات به کره جنوبی از این مسیر دارد، برنج است و این کشور برنامه ریری مشخصی برای واردات آن دارد.

مقام کره جنوبی: نقطه عطفی در زمینه تبادل ارزی شیلات و مواد غذایی ایران و کره جنوبی در راه است

بنا بر این گزارش؛ جایی سوکیم مدیر عامل سازمان at کره در ایران  شامگاه روز گذشته در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: اخیرا با بهبود یافتن وضعیت سلامت غذایی، رسانه های خبری سراسر کشور محصولات کشاورزی و مواد غذایی کشور کره را به عنوان مواد غذایی رژیمی و سالم در تمام جهان به رسمیت می‌شناسند.

وی با اشاره به تاییده حلال صنایع غذایی کره افزود: در این برهه حساس،  امضاء تفاهم نامه با شرکت های مهم پخش مواد غذایی ایران بسیار حائذ اهمیت است و باعث گسترش بازار مواد غذایی کره‌ای در ایران می‌شود.

این مقام کره‌ای با بیان اینکه به نمایندگی از بخش شیلات و مواد غذایی کره در این نشست حضور دارد گفت: مطمئن هستم که اجلاس کره و ایران نقطه عطفی برای گسترش تبادل ارزی بین دو کشور در زمینه مواد غذایی و شیلات است و تجار مواد غذایی کشور کره بر این باورند که این تفاهم نامه باعث افزایش تبادل ارزی بین دو کشور می شود./ تسنیم
(سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۰۹:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها