سه شنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۰
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۵۰۱۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

قیمت نان‌های صنعتی تغییر نمی‌کند

با توجه به اینکه قرار شده به نانوایی‌های آزادپز و صنایع مرتبط با آرد، گندم به قیمت دولتی ارائه شود، رییس اتحادیه نان‌های صنعتی کشور با بیان این‌که تغییری در قیمت گندم نانوایی‌های صنعتی ایجاد نشده است، از تامین نیاز این نانوایی‌ها توسط دولت در پی ممنوعیت واردات خبر داد.

محسن لزومیان  با بیان این‌که طبق مصوبه هیات دولت 20 درصد از نانوایی‌های کشور آزادپز شدند، اظهار کرد: قرار بود تا پایان سال گذشته کل نانوایی‌های کشور آزادپز شوند که این اتفاق نیفتاد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر نان‌های صنعتی از شمول قیمت‌گذاری مستثنی هستند، ادامه داد: قیمت‌های ما به صورت رقابتی تعیین می‌شود و هر مقداری که مواد اولیه افزایش یا کاهش قیمت داشته باشد بر قیمت تمام شده نان تاثیر می‌گذارد.

رییس اتحادیه نان‌های صنعتی کشور در پاسخ به سوالی درباره‌ کاهش قیمت گندم برای نانوایی‌های آزاد‌پز و صنایع مرتبط گفت: کاهش قیمتی وجود نداشته است، بلکه پس از ممنوع شدن واردات گندم تا حدودی نانوایی‌ها برای تامین آرد خود به مشکل خورده‌اند.

لزومیان با بیان این‌که دولت اعلام کرد که گندم نانوایی‌ها را خودش با نرخ دولتی تامین می‌کند، ادامه داد: بنابراین قرار شد گندمی را که 850 تومان می‌خریدیم اکنون با نرخ 900 تومان از خود دولت خریداری کنیم.

وی با بیان این‌که تغییری در قیمت نان‌های صنعتی ایجاد نخواهد شد، گفت: شرایط مانند گذشته است و قیمت‌ها بین تولید‌کنندگان نان‌های صنعتی نیز به صورت رقابتی و با توجه به قیمت تمام شده تعیین می‌شود./ ایسنا
(سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۰۹:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها