سه شنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۵۰۱۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

وزیر جهاد کشاورزی رفع مشکل دامداران را در اولویت قرار دهد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکری از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا رفع مشکل دامداران را در اولویت قرار دهد.

رمضانعلی سبحانی‌فر در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک به مناسبت هفته معلم، شوراها و روز کارگر به وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت تذکر داد و گفت: در سالی که اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نامگذاری شده، متاسفانه خلاف آن در عمل دیده شده؛ دامداران قیمت شیر مصوب 1400 تومان را به قیمت 800 تومان به فروش می‌رسانند.

وی قیمت خوراک دام را 1200 تومان و شیر فروخته شده را 800 تومان دانست وافزود: مسئله غیرمتوازن سبب خسارت به دامداران شده است، متاسفانه با این شرایط پرداخت 800 تومان نیز از دی‌ماه سال گذشته به تعویق افتاده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس همچنین ادامه داد: مابه‌التفاوت قیمت شیر یارانه‌ای نیز در سال گذشته به دامداران پرداخت نشد، دامداران سبزوار در روزهای اخیر شیر خود را در محوطه سازمان جهاد کشاورزی تخلیه می‌کنند. واردات میلیونی شیر خشک دامداران را به فلاکت انداخته متاسفانه با این وضع هیچ مسئولی به دنبال حل مشکل نیست.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم افزود: کارگران و دامداران دارای مشکلات بسیار زیاد هستند که پیگیری مشکلات آنها ضروری است.

به گزارش ایسنا، محمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به انتقادات سبحانی‌فر گفت: از وزیر جهاد کشاورزی درخواست می‌شود تا رفع مشکل دامداران را در اولویت قرار دهد تا حقوق کشاورزان و دامداران حفظ شود./ ایسنا
(سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۰۹:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها