دوشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۵
سرویس : آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
کد خبر : ۶۴۹۷۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس

نخستین واحد تولید الکل از باگاس نیشکر در هفت تپه خوزستان راه اندازی شد

نخستین واحد تولید الکل از باگاس نیشکر روز یکشنبه در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شمال خوزستان راه اندازی شد.

قائم مقام مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در حاشیه راه اندازی کوره بخار واحد تولید الکل این شرکتگفت:این واحد نخستین خط تولید الکل از باگاس نیشکر در خاورمیانه می باشد که در این شرکت راه اندازی شده است.
سیامک افشار اعتبار هزینه شده برای راه اندازی واحد تولید الکل در این شرکت را یکهزار میلیارد ریال اعتبار ریالی و ارزی عنوان کرد و افزود:در نخستین گام روزانه 10هزار لیتر الکل اتیلیک با خلوص 96،6 درصد و 99،99 درصد در این واحد تولید می شود.
وی با اشاره به چشم انداز افزایش تولید تا روزانه 200 هزار لیتر الکل و سوخت سبز در این واحد به منظور صادرات به کشورهای مختلف اظهار کرد:با راه اندازی این واحد 30 نفر از نیروهای بومی منطقه بکار گرفته شده و تحت آموزش می باشند.
افشار با اشاره به تلاش مجموعه مدیریت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به ویژه شخص مدیر عامل جدید آن در خصوص بهره برداری از تمام ظرفیت های موجود در راستای افزایش تولید و خودکفایی کشور، افزود: مقدمات راه اندازی خط تولید الکل از باگاس نیشکر از سال 1390 در این شرکت نیشکری انجام شد که پس از گذشت بیش از 2 سال به دلیل مشکل مالی اجرای آن متوقف گردید.
وی اظهار کرد: پس از واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به بخش خصوصی در مدت سه ماه اخیر تلاش گسترده و شبانه روزی برای راه اندازی خط تولید الکل در این شرکت آغاز که سرانجام به نتیجه رسید و تولید الکل در این واحد آغاز شد.
قائم مقام مدیر عامل شرکت و کشت و صنعت نیشکر هفت تپه افزود: تمام مراحل راه اندازی واحد تولید الکل به همت و تلاش شبانه روزی کارکنان این شرکت و بدون اتکا به دانش نیروی خارجی صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: تا پیش از راه اندازی خط تولید الکل در این شرکت ، باگاس به عنوان تفاله نیشکر و آلوده کننده محیط زیست به عنوان یک محصول مازاد تلقی می شد که با راه اندازی این خط تولید محصول باگاس در فرآیند تولید الکل مورد مصرف قرار گرفت.
افشار افزود: خط تولید الکل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه که در نوع خود در ایران و خاورمیانه منحصربفرد می باشد تمام استانداردهای زیست محیطی لازم را کسب کرده و هیچگونه آلودگی ندارد.
کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شمال خوزستان اواخر سال 1394 طبق اصل 44 از سوی سازمان خصوصی سازی به بخش خصوصی واگذار شد.
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شمال خوزستان فعالیت خود را از سال 1340 آغاز و از سال 1354 وارد عملیات کشاورزی برای تولید نیشکر و ایجاد صنایع و فراورده های وابسته شد.
کشت و صنعت هفت تپه ، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد.
ظرفیت اسمی این کارخانه تولید 100 هزار تن شکر در سال است که چند سالی است به دلیل فرسودگی خط تولید کمتر از ظرفیت اسمی شکر تولید می کند.
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در 15 کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است. / ایرنا
(دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۰۹:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها