دوشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۴۹۷۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی
برومند داشقاپو:

سلامت میوه قاچاق مورد تایید نیست/ میوه را نمی توان با کیف دستی وارد کرد

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه میوه قاچاق را نمی توان با کیف دستی وارد کشور کرد،گفت:سلامت میوه های قاچاق را نمی توان تایید کرد ؛بنابراین مشخص است که مافیای کشاورزی قاچاق محصولات کشاورزی را رقم می زند.

حبیب برومندداشقاپو  درباره  قاچاق میوه به کشور،گفت:مسئولان باید از وزارت کشاورزی و گمرک سوال کنند میوه های خارجی  چرا وارد کشور می شود؛درحالی که ما درصنعت کشاورزی ظرفیت های  بسیاری  در امر  تولید داریم .

 میوه  قاچاق را نمی توان  با کیف دستی وارد کشور رد

نماینده مردم  بیله سوار  و پارس آباد درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  سلامت میوه های قاچاق  مورد تایید نیست،ادامه داد:  انتقال بیماری از میوه های قاچاق بطورحتم سلامت شهروندان  را به خطر می اندازد.میوه  را  نمی توان  با کیف  دستی  وارد کشور کرد

وی با بیان اینکه مافیای صنعت کشاورزی برای  کسب سود میوه های قاچاق  را وارد می کنند،یادآورشد:میوه های قاچاق در گام نخست  سلامت مردم  را هدف  می گیرند و سپس  ضربه شدیدی  به تولیدات  داخلی  وارد می نند.

برومند داشقاپو،خاطرنشان کرد:میوه و سبزیجات ما می توانند در کشور روسیه  بازار مناسبی ایجاد کنند و به اصطلاح  این  بازار  را بدست بگیرد؛اما نکته این است که محصولات ما  با بسته بندی  فعلی نمی توانند،در ریل  صادرات  قرار بگیرند و ازطرفی ما شاهد ورود میوه های خارجی  به کشور هستیم که نمی توان  به هیچ وجه سلامت آن را تایید کرد.

عضوکمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی  مجلس،یادآورشد: به جای واردات محصولات کشاورزی باید برنامه کلانی برای صادرات محصولات کشاورزی در کشور  طراحی شود تا بتوانیم با افزایش چرخه تولید داخلی نه تنها در عرصه داخلی  خودکفا شویم؛بلکه  با اتکا به توان داخلی  بازار های  جهانی  را بدست بگیریم.

 

جولان پرتقال مصری، نارنگی پاکستانی، انگور شیلی و سیب سبز فرانسوی در میادین میوه و تره بار

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: توزیع میوه‌های ممنوعه خارجی در بازار همچنان ادامه دارد.

سیدحسین مهاجران درباره آخرین وضعیت عرضه میوه های ممنوعه خارجی در بازار، اظهارداشت: اینگونه معاملات هنوز انجام می‌شود اما مانند سابق آشکارا و قابل رویت نیست.

وی با بیان اینکه اگر بازرسان مربوطه متوجه اینگونه معاملات شوند،میوه ها را جمع آوری خواهند کرد، افزود: به همین دلیل هم اقدامات مذکور به دور از چشم بازرسان انجام می گیرد تا کسی متوجه نشود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی درباره اینکه کدام میوه‌های ممنوعه خارجی بیشتر در بازار خرید و فروش می‌شود؟ گفت: پرتقال مصری و نارنگی پاکستانی از جمله این میوه ها هستند، ضمن اینکه هم اکنون انگور شیلی و سیب سبز فرانسوی نیز در بازار حضور دارد.

مهاجران، قیمت هرکیلوگرم انگور شیلی را بین ۳۵ تا ۴۵ هزار تومان اعلام و اضافه کرد: قیمت هر کیلوگرم پرتقال از ۷۰۰۰ تا ۸۵۰۰ تومان، نارنگی از ۴۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان و سیب سبز فرانسوی حدود ۱۰ تا ۱۱ هزارتومان است.

وی با بیان اینکه حجم توزیع این میوه ها نسبت به قبل مقداری کاهش یافته است،افزود:عرضه میوه های ممنوعه در سراسر کشور رویت می‌شود.
(دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۰۹:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها