یکشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۰
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۶۴۹۷۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

کاهش واردات برنج در سال گذشته

مدیرکل دفتر غله و محصولات اساسی وزارت کشاورزی از واردات 744 هزار تن برنج در سال گذشته به کشور خبر داد و گفت: این میزان نسبت به دوره‌های قبلی کاهش داشته است.

کاوه خاکسار در نخستین جلسه کمیته فنی برنج استان مازندران اظهار کرد: برنج از محصولات بسیار مهم و استراتژیک کشور بوده و یکی از 9 محصول استراتژیک کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: برای محصولات استراتژیک برنامه‌های افزایش ضریب خوداتکایی تهیه و به شورای اقتصاد مقاومتی ارسال شد.

مدیرکل دفتر غله و محصولات اساسی وزارت کشاورزی تصریح کرد: باید طرح‌های افزایش بهره‌وری در مصرف آب اجرایی شود و به دلیل محدودیت در سطح زیرکشت باید به فکر افزایش بهره‌وری در سطح برای محصولات استراتژیک و برنج بود.

خاکسار با اشاره به اینکه برنج باید در استان مازندران و گیلان کشت شود، خاطرنشان کرد: تولید برنج در استان‌های دیگر به دلیل بهینه نبودن مصرف آب توجیهی ندارد.

وی افزود: در دو استان گیلان و مازندران به ازای یک متر مکعب آب 360 گرم برنج تولید می‌شود در حالی که در استان‌های دیگر این میزان بین 180 تا 200 گرم است.

مدیرکل دفتر غله و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: افزایش تولید در سال جاری موجب کاهش واردات می‌شود و این امر مهم بر عهده مسئولان مازندران و گیلان است.

خاکسار میزان واردات در سال 1392 را یک میلیون و 950 هزار تن اعلام کرد و گفت: با افزایش تعرفه واردات برنج و رسیدن این تعرفه به 40 درصد، در سال گذشته میزان واردات برنج به 744 هزار تن کاهش یافت./ ایسنا
(یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۳:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها