یکشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۳:۲۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۴۹۶۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

با افزایش 10 درصدی نرخ چای باید فاتحه باغات چای را خواند

یک عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با انتقاد از نحوه تعیین نرخ چای و تصمیمات اخذ شده گفت که اگر شنیده‌ها مبنی بر افزایش 10 درصدی نرخ چای واقعی باشد باید فاتحه باغات چای را خواند.

مهرداد لاهوتی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس در تذکری شفاهی به رئیس جمهور و وزرای جهاد کشاورزی و اقتصاد در مورد نرخ چای گفت: کشاورزی دغدغه تمامی نمایندگان است که موضوع چای نیز از جمله آن به شمار می‌آید، سوال این است که آیا به دنبال حل مشکل نرخ چای هستیم یا نه؟

وی با انتقاد از روال تعیین نرخ افزایشی چای گفت: پیشنهاد مسوولان استان گیلان افزایش 22 درصدی قیمت چای بود که این پیشنهاد با تمامی تلاش‌های وزیر کشاورزی به 18 درصد رسید و بعد از آن در کمیته‌ای در شورای عالی اقتصاد به 14 درصد کاهش یافت؛ اخیرا نیز مطلع شدیم می‌خواهند این افزایش را به 10 درصد برسانند.

نماینده لنگرود با انتقاد از این اتفاقات گفت: در این شرایط می‌خواهید کل داستان چای را ببندیم و از هندوستان و چین وارد کنید و چای‌کاری را تعطیل کنید؛ شما با این تصمیمات کشاورزان و چایکاران را بدبخت و بیچاره‌ کرده‌اید، نمی‌خواهید که به کشاورزان صدقه دهید.

وی ادامه داد: به جای اسراف‌کاری در برگزاری همایش‌ها و یا سایر مسائل بهتر است فکری به حال کشاورزان کنید، خواهش می‌کنم رییس جمهور شخصا دخالت و داستان نرخ چای را حل کنید و کاری کنید که کشاورزان از شما راضی باشند./ ایسنا
(یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۳:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها