یکشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۸:۰۲
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۶۴۹۵۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

برخورد تعزیراتی با گران‌فروشی برنج و حبوبات

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه نصب اتیکت قیمت برای کالاهای فاقد بسته بندی الزامی است گفت: مبنای کنترل بازرسان در سطح خرده فروشی فاکتور خرید است و اگر فروشنده سود عمده و خرده فروشی را رعایت نکند، مورد برخورد تعزیراتی قرار می گیرد.

محمود نوابی ، درپاسخ به این سوال که  "آیا نظامی برای کنترل قیمت کالاهایی که نرخ  مصرف کننده بر روی آنها درج نشده (مانند برنج ، حبوبات و .... ) در  سازمان حمایت وجود دارد؟ اظهار کرد: بر اساس قانون نظام صنفی میزان سود در مقطع عمده فروشی 3 درصد و مقطع خرده فروشی 10 درصد برای کالاهایی نظیر برنج، حبوبات و ... در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر اساس قوانین جاری کشور درج قیمت به صورت نصب اتیکت یا فهرست نصب شده در محل الزامی است و واحد های فروش در صورت عدم درج قیمت به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می شوند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ادامه داد: مبنای نظارت و کنترل بازرسان در سطح خرده فروشی فاکتور خرید است و چنانچه فروشنده سودهای عمده و خرده فروشی را رعایت نکنند به عنوان تخلف گرانفروشی در چارچوب قانون نظام صنفی و قانون تعزیرات حکومتی مورد پی‌گیرد قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در سازمان حمایت برای انعکاس شکایات مردم در حوزه تخلفات صنفی به ویژه گرانفروشی سامانه 124 وجود دارد که شکوائیه های مردم را دریافت و پس از بررسی و احراز تخلف، نسبت به تشکیل و ارسال پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی اقدام می کند.

 قیمت برنج  در بازار مصرف تا هرکیلوگرم 11 هزار و 500 تومان  نیز افزایش یافته است و هیچ سازمانی مسئولیت این  گران فروشی را نمی پذیرد./ تسنیم
(یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۰۸:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها