شنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۴۹۳۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

افزایش ۱۰۰۰ تنی صادرات میگو

یک مقام مسئول از افزایش هزار تنی صادرات میگو در سال۹۴ خبر داد و گفت: مشکلات عمده‌ای پیش روی تولید این محصول در سال‌جاری قرار دارد.

ارسلان قاسمی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع حدود ۱۱ هزار تن میگو از کشور صادر شد، اظهارداشت: این عدد نسبت به سال ۹۳ حدود هزار تن رشد داشته است.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان با اشاره به اینکه بروز بیماری لکه سفید موجب شد تا پیش‌بینی‌های انجام شده درباره میزان تولید میگو در سال ۹۴ محقق نشود، گفت: شیوع این بیماری موجب شد ۵۰ تا ۶۰ درصد تولید از بین برود و اگر چنین اتفاقی رخ نمی‌داد، میزان میگوی تولیدی ما به حدود ۲۰ هزارتن می‌رسید.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان با بیان اینکه پرورش دهندگان میگو شرایط اولیه تولید را برای سال‌جاری فراهم و مزارع خود را آماده کرده‌اند، افزود: چند مانع بر سر راه تولید وجود دارد که برای رسیدن به شرایط مطلوب باید آنها را برطرف کرد.

قاسمی، تامین سرمایه در گردش را یکی از مشکلات پیش روی تولیدکنندگان میگو عنوان و اضافه کرد: علاوه بر این، صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز به تعهدات خود عمل نمی‌کند و هنوز تولیدکنندگانی که سال قبل از شیوع بیماری لکه سفید آسیب دیدند، خسارت خود را دریافت نکرده‌اند.

وی افزود: صندوق بیمه محصولات کشاورزی همچنین اعلام کرده است بخشی از خسارت این تولیدکنندگان اصلا پرداخت نخواهد شد.

قاسمی، یکی دیگر از مشکلات پیش روی بخش را محمدود بودن مجوز صادرات محصولات شیلاتی به کشور روسیه عنوان کرد و گفت: سازمان‌های دامپزشکی و شیلات تنها به ۱۹ شرکت اجازه صادرات محصولات شیلاتی به روسیه را داده‌اند که این شرکت‌ها نیز تاکنون نتوانسته‌اند اقدام قابل توجهی انجام دهند.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان با اشاره به اینکه بیماری لکه سفید نیز همچنان وجود دارد و باید مهار شود، افزود: متاسفانه ما در بحث تولید در کنار بیماری ضعف داریم.

قاسمی ادامه داد: هنوز نمی‌توان درباره میزان تولید در سال‌جاری اظهارنظری کرد، باید دید طی روزهای آینده وضعیت به چه صورت خواهد بود و براساس شرایط موجود میزان تولید را پیش بینی کرد./ مهر
(شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۰:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها