جمعه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۴۸۹۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

قابلیت صادراتی تولید کشاورزی مازندران

مهدی خلیلی اظهار کرد: سیاست اقتصاد مقاومتی در کشاورزی استفاده صحیح و بهینه از آب، خاک، نیروی انسانی و بکارگیری ماشین آلات و دانش فنی است.

وی در گفت و گو با خبرنگار فودنا  با بیان اینکه امنیت غذایی و تولید مواد غذایی از مهم ترین اولویت ها و اساس کار هر دولت و حکومتی است، افزود: امروزه امنیت سیاسی کشورها به امنیت اقتصادی و غذایی وابسته است.

رییس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه تولیدات کشاورزی مازندران قابلیت صادرات دارد، گفت: باید زمینه صادرات تولیدات کشاورزی در استان فراهم شود.
خلیلی با تاکید بر اینکه تولیدات کشاورزی باید دانش بنیان و با تکیه بر اصول فنی باشد ادامه داد: تولیدات کشاورزی پایه و اساس اقتصاد هر کشور است و کشاورزی مکانیزه و صنعتی سبب افزایش تولیدات کشاورزی خواهد شد.
سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: بازاریابی و فروش مستقیم محصولات کشاورزی باید به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد چراکه با این اقدام دست واسطه ها و دلالان کوتاه خواهد شد.
وی اظهار کرد: با توسعه دامداری ها می توان تولید شیر را افزایش داد تا 50 درصد ظرفیت های خالی که در واحدهای لبنی وجود دارد پر شود.
رییس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: اجرای طرح تجهیز و نوسازی زمین های شالیزاری سال ها متوقف شده بود و با روی کار آمدن دولت یازدهم دوباره احیا شد و در سال گذشته 1700 هکتار از شالیزارهای استان تجهیز و نوسازی شود و در سال جاری به 5 هزار هکتار هم خواهد رسید.
خلیلی ادامه داد: توسعه باغ در زمین های شیبدار از برنامه های مهمی است که می توان از ظرفیت های خالی این بخش در جهت افزایش تولید و ایجاد اشتغال استفاده کرد.
سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پایان با اشاره به اینکه وظیفه روابط عمومی بیان عملکرد واقع گرایانه دولت به ویژه در بخش کشاورزی است، گفت: روابط عمومی ها باید با انعکاس اقدامات و فعالیت های دولت روحیه امید و نشاط را در مردم و جامعه زنده نگه دارند

(جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۱:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها