جمعه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۹
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۶۴۸۸۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

تخلیط برنج ،تهدید بزرگی برای تولید

به گزارش فودنا، دلاور حیدرپور اظهار کرد: پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی یعنی هر عاملی که تولید را تهدید کند و منابع پایه را تحت تاثیر قرار دهد.

 وی با بیان اینکه تهدیدات در بخش کشاورزی متنوع و گسترده است، گفت: افزایش تولید، نداشتن بازار و کاهش قیمت عامل تهدید کننده است که باید فکری در این خصوص شود.
حیدرپور خاطرنشان کرد: تخلیط برنج در استان تهدید بزرگی برای برنج بومی و تولید است. رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه برخی از تهدیدات هم قابل پیش بینی است و برخی هم قابل پیش بینی نیست، ادامه داد: رصد، پایش و مقابله با تهدیدات باید به طور جدی انجام شود. وی اضافه کرد: اکثر بیماری ها مانند تب برفکی، آنفلوانزا و تب سه روزه که در یک مقطعی در استان قرنطینه ای بود اکنون بومی شده است که در مقاطعی از سال اپیدمی هم می شود.
حیدرپور با تاکید بر اینکه باید کانون بیماری ها در استان شناسایی، کنترل و از گسترش و اپیدمی آن جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: هیچ ادعایی را مبنی بر عدم بودجه و امکانات برای مقابله با تهدیدات زیستی نمی‌پذیریم و به عنوان نمونه حتی تلف شدن یک دام در استان بسیار زیاد است. رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: با توجه به اینکه فصل زمستان سرمای زیادی نداشته ایم احتمال گسترش مگس میوه مدیترانه ای در باغ های مرکبات وجود دارد و از اکنون شبکه های پیش آگاهی اقدامات لازم را انجام دهند.

(جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۱:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها