جمعه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۷
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۶۴۸۸۶
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس اقتصاد
نعمت زاده مطرح کرد:

سه فاکتور موفقیت اقتصادی ایران

نعمت زاده با بیان اینکه شرایط کشور سخت است و واحدها بدهی بانکی و مالیاتی دارند و در این شرایط سازمان تامین اجتماعی باید حمایت بیشتری از کارگران و بنگاه های تولید داشته باشد، گفت: ما به آینده امیدواریم ولی مشکلاتی هم هست که جز از طریق کار و سرمایه گذاری و مدیریت ممکن نیست

وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید بر اینکه بیکاری می‌تواند تک رقمی شود، گفت: صنایع کوچک امسال دست کم ۲۰۰ هزار شغل ایجاد خواهند کرد.

محمدرضا نعمت زاده در همایش کارگر، امید به آینده و تامین اجتماعی از ایران به عنوان امن ترین و بهترین کشور در منطقه یاد کرد و افزود: سال گذشته بانک ها پولی نداشتند بدهند و مشکلات داخلی و رکود جهانی نرخ رشد بخش صنعت برغم اینکه در سال ۹۳ حدود ۶ درصد مثبت بود، منفی شد و به منفی ۱ درصد رسید و رشد بخش معدن از ۹ درصد در سال ۹۳ به ۳ درصد کاهش به ۶ درصد رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینک می توانیم نرخ بیکاری را یک رقمی کنیم، اظهارداشت: دولت مصمم است تا همانگونه که تورم را کاهش داد بیکاری را نیز به سمت تک رقمی شدن هدایت کند تا خانواده ای نداشته باشیم که فرزند بیکار داشته باشد، ما امروز شرمنده ایم که جوانان و تحصیلکردگان جویای کار هستند.

وی گفت: امسال وظایف و مسئولیت هریک از بخشها ابلاغ شده تا در تعامل با نظام بانکی شرایط مناسبی برای فعال کردن بخشهای تولید فراهم شود، ضمن اینکه برای صنایع کوچک و متوسط برنامه ریزی کردیم که امیدواریم امسال بتوانیم حداقل ۲۰۰ هزار اشتغال ایجاد کنیم.

نعمت زاده افزود: بحث صادرات را جمع بندی کردیم تا برای امسال حداقل ۱۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی را افزایش دهیم که برای این منظور باید کالاهای رقابتی تولید و با مدیریت صادرات، بهتر در عرصه بین الملل عمل کنیم.

نعمت زاده با بیان اینکه شرایط کشور سخت است و واحدها بدهی بانکی و مالیاتی دارند و در این شرایط سازمان تامین اجتماعی باید حمایت بیشتری از کارگران و بنگاه های تولید داشته باشد، گفت: ما به آینده امیدواریم ولی مشکلاتی هم هست که جز از طریق کار و سرمایه گذاری و مدیریت ممکن نیست.
(جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۱:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها