سه شنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۰
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۴۸۵۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی
رئیس انجمن فرآورده‌های لبنی استان گیلان عنوان کرد:

غل و زنجیر سودهای بانکی ، برپای تولیدکننده محصولات لبنی

رئیس انجمن فرآورده‌های لبنی استان گیلان، سود وام‌های بانکی را مانند غل و زنجیر بر پای تولیدکننده واحدهای لبنی دانست و گفت: تنها وام‌های ‌کم‌بهره می‌تواند واحدهای لبنی را از ورشکستگی نجات دهد.

ابراهیم اسایش در جمع فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان با اشاره به مشکلات واحدهای لبنی این استان، اظهار کرد:ازسال 90تا سال 92 به ما قیمت‌های دستوری داده شد و مجبور بودیم طبق نرخی که به ما ابلاغ کردند محصولات لبنی را به فروش برسانیم در حالی که هزینه تولید بیشتر از فروش آن بود.
وی با بیان اینکه در سال 92 تعداد چهار تا پنج کارخانه لبنی درکشور اعلام ورشکستگی کردند، تصریح کرد: درهمان سال  زمانی که دولت وضعیت را چنین دید تصمیم گرفت 60 درصد قیمت محصولات لبنی را افزایش دهد که مردم در مقابل این نرخ مقاومت کردند و مدیر عامل شرکت فرآورده‌های لبنی خاتون گیلان با اشاره به اینکه در سال 93 بار دیگر هزینه ها وهزینه بسته‌بندی محصولات لبنی افزایش یافتکه در آن زمان درخواست افزایش 15 درصدی محصولات لبنی را دادیم که پس از پنج ماه با این درخواست موافقت شد.
در سال94 نیز با توجه به افزایش دستمزد وبهای انرژی برق و گاز وترانسپورت  حتی با افزایش 6 درصدی کارخانجات موافقت نگردید.
 بوجود آوردن چنین شرايطی برای واحدهای لبنی موجب تضعیف نقدینگی این واحدها گردیدوهمچنین یادآور شد: به همین دلیل واحدهای لبنی  برای جبران نقدینگی به طرف بانک‌ها سوق داده شدندوبانگ ها نیز درخواست وام ما را با سودهای زیاد پذیرفتند.
آسایش از کاهش تولید شیر و لبنیات در گیلان خبر داد و علت آنرا کاهش قدرت خرید برشمرد.
وی وضعیت واحدهای لبنی را بسیار سخت توصیف کرد و افزود: اگر در این شرایط اقدام به دریافت وام بانکی کنیم با توجه به سود سنگین بانک‌ها، این مسئله برای ما سخت‌تر می‌شود.
رئیس انجمن فرآورده‌های لبنی گیلان اضافه کرد: باید راهکاری ارائه شود تا غل و زنجیر از پای تولید کنندگان لبنی برداشته شود و واحدها بتوانند خود را ارتقا دهند اما با نرخ سنگین سود وام‌های بانکی این امر عملیاتی نیست.
وی پرداخت وام‌های کم‌بهره را ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: تنها وام‌های ‌کم‌بهره می‌تواند واحدهای لبنی گیلان را از ورشکستگی نجات دهد.

(سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۴:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها