یکشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۳
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۶۴۷۹۳
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس شیرینی و شکلات
گفتگو با مهدی محمدزاده، مدیر دفتر راهبردی صنایع غذایی نادی

خطوط تولید جدید اسنک نادی با تکنولوژی متفاوت راه اندازی شد

مجموعه ی ستاره نادی ، شکوه نادی و ایران نادی زیر مجموعه گروه صنایع غذایی نادی می باشد که از سال 1332 راه اندازی گردید و پس از چند سال فعالیت در زمینه صنایع غذایی از سال 1372 این مجموعه با برند نادی حضور خود را در عرصه‌ی صنعتی ایران با تولید انواع کیک و کلوچه آغاز نمود و امروز به شکر خداوند با 9 گروه تولیدات مختلف خود را ادامه می دهد .

شایان ذکر است مجموعه نادی طی چند سال متوالی بهترین صادرات در منطقه را دارا بوده است و بعنوان صادرکننده برتر استان معرفی شد.

صنایع غذایی نادی دفاتر و مراکز متعددی را دارا می‌باشد که این بخش مرکز مطالعات و برنامه ریزی استراتژیک صنایع غذایی نادی است که در زمینه ی محصولات جدید ، طعم ها ، ورود به بازار جدید فعالیت خود را ادامه می دهد .

به همین سبب و با توجه به رونمایی از 2 برند جدید نادی با نام های شاپکا و توپاچی گفتگویی را آقای مهدی محمدزاده، - مدیر دفتر راهبردی صنایع غذایی نادی – ترتیب دادیم که با هم می خوانیم:

 

فودنا : آقای محمدزاده در شروع صحبت درباره محصولات نادی و تولیدات ویژه ی خود توضیحی بفرمائید؟

نادی یکی از برندهای صنایع غذایی مجموعه ما است و برند نادی اختصااً کلوچه سنتی را در ایران ابداع نموده است . کلوچه همان محصول سنتی کیکهای خانگی در ایران است، البته امروزه کلوچه از طریق دستگاههای صنعتی و تکنولوژی جدید تولید میشود، ولیکن ما با توجه به نیاز فرهنگی اجتماع با استفاده از طعم های جدید همراه با افزایش فضای تولید سعی بر این داشتیم تا فضاهای جدید بوجود بیاوریم ، بعنوان مثال برای اولین بار طعم موز را وارد کلوچه کردیم.

مجموعه نادی با خطوط تولید اسنک با شرایط بسیار متفاوت، محصولات خود را به بازار ارائه میدهد در ضمن صنایع غذایی نادی از دو برند جدید شاپکا و توباچی نیز امسال رونمایی کرد. برند شاپکا به تولید کیک و محصولات آردی نرم می‌پردازد و با شش محصول وارد قفسه های فروشگاه‌های سراسر کشور شد و توباچی به تولید انواع اسنک خواهد پرداخت که با دو محصول اصلی اسنک بادام زمینی و اسن پنیر پارمسان و چدار، وارد بازار شده و به زودی طیف متنوعی از طعم و مزه را به بازار عرضه خواهد کرد.

یکی دیگر از تولیدات اختصاصی صنایع غذایی نادی محصولی به نام شوکو رول است که نوعی ویفر با تکنولوژی خاصی تولید می شود .  ما همواره بر این سعی داشتیم تا از نظر کیفیت این محصول را در وضعیت مطلوبی نگه داریم و با افتخار می گوئیم تمامی نمایندگان و مصرف کنندگان از کیفیت این محصول بسیار رضایتمند هستند . 

 

فودنا : غالباً سوغاتهای اقلیمی ایران شناسنامه ایران است، از این رو مجموعهی نادی در عرصهی صادرات چه اقداماتی انجام د اده است؟

این موضوع یک دغدغه بزرگ برای مرکز مطالعات صنایع غذایی نادی هست ، از اینرو ما فضایی را تا امروز ایجاد کردیم تا محصول سنتی ما همگام با تکنولوژی و همراه با نگاه و ذائقه اصلی مد نظر قرار گیرد .

یکی از موضوعات جدی که ما در بحث صادرات کلوچه و کیک داریم بحث خروج کالا از ایران می باشد . محصول ما بعنوان یک طعم خاص و یکی از شاخص ها ایستا در کیفیت صادر می گردد و همواره سعی بر این داشتیم تا در مقوله صادرات که بسیار پیچیده می باشد به تمامی موارد بیندیشیم . البته انتظار ما بالاتری از آن چیزی است که امروز در آن قرار داریم .

ذائقه مصرف کننده که در اقلیمی دیگر زندگی می کند با ما بسیار متفاوت است ، از اینرو ما با طراحی و ایجاد تغییراتی در محصول سعی بر این داشتیم تا سلیقه و ذائقه ی مصرف کننده را در نظر بگیریم ، بعنوان مثال با اضافه کردن شکلات یا کارامل یا شوری بیشتر در محصولات این تغییرات را ایجاد نمودیم .

 

فودنا : شما در نمایشگاه گلفود امارات هم حضور داشتید ؟

بله در نمایشگاه گلفود، در غرفهای دو برابر ظرفیت سال گذشته با یک حضور پررنگ تر شرکت نمودیم و شرایط را برای ورود محصولات ایرانی به خارج از کشور مهیا کردیم.

متاسفانه در دهه های اخیر ، بعضی از کشورهای مطرح دنیا باعث بوجود آمدن تصورهای نادرستی از ایران در امر تجارت گردیدند ، ولی ما با اعمال تغییراتی در استاندارد این مسئله را به تمام جهان اعلام می داریم : "ما ایستادگی خود را به خوبی نشان دادیم و به وظیفه ملی خود عمل نمودیم و سرزمین مادری خود را به عنوان یک سمبل مقاومت و ایستادگی در برابر تمامی تحریم ها حفظ خواهیم نمود"

gulfood a 7



 

فودنا : مجموعه نادی برای اینکه اسنک های خود را مطابق با ضوابط و قوانین بهداشتی به بازار عرضه نماید چه اقداماتی را انجام داده است؟

در خطوط تولید اسنک با حضور اساتید مجرب، تا تمامی موارد کمی و کیفی مورد مطالعه قرار گرفته است.

همانطور که مستحضرید در بخش تولید به دو مقوله پرداخته میشود یکی استمرار حیات و دیگری نگاه اقتصادی  است، ولی ما در تولید این محصول سعی نمودیم تا خلاف جریان آب در بازار حرکت نمائیم و با رعایت الزامات بهداشتی  با یک نگاه بسیار حیاتی و با در نظر گرفتن به ارزش غذایی محصول را به به بازار ارائه دهیم .

در محصول اسنک فقط 12درصد پروتئین موجود می باشد و این در سایر محصولات غلات حجیم شده کمتر به چشم میخورد.

 

 

فودنا : شما حمایت دولت را در عرصه صادرات و حضور در نمایشگاه های بین المللی چطور ارزیابی می نمائید ؟

دولت و نظام جمهوری اسلامی در مورد حمایت از صادرات فضاهای ایمنی را فراهم نموده، اما اینکه ما تولیدکنندگان در این شرایط از این فضاها چطور و چگونه و با چه معیاری استفاده نمائیم ، بسیار حائز اهمیت می باشد .

دولت همان درخواست و تفکر و اندیشههای ماست، دولت تبعات نیازهای ماست و ما باید این فضا را ایجاد نمائیم تا از حمایت دولت بهرمند گردیم .

 

فودنا : شما امسال نمایشگاه شیرینی و شکلات را چطور ارزیابی می نمائید ؟

تداخل نمایشگاه شیرینی و شکلات امسال با نمایشگاه شیرینی و شکلات آلمان باعث شد تا امکان حضور در نمایشگاه آلمان را از دست بدهیم ، که این امر موجب ناراحتی بسیاری از دوستان صنعتگر اینجانب شد .

میزان بازدیدکنندگان تخصصی، تبعات بسیار مطلوبی بهمراه داشت. برگزار کنندگان نمایشگاه راهکارهای بسیار خوبی برای حفظ و نگهداری و امنیت نمایشگاه انجام دادند . امیدوارم در سال آینده متخصصین مطرح تری وارد عرصه ی نمایشگاه شوند و سال آینده نمایشگاه پررنگ تر و مطلوب تر برپا گردد .

 

فودنا : بعنوان صحبت پایانی ، اگر نقد یا مطلب خاصی موردنظر شما است ، بفرمائید ؟

با تمام فشارها و سختیها و رقابتها که در جریان صنعت با آن روبرو هستم، ولیکن به ایرانی بودن خود افتخار میکنم و سخت مقاومت میکنم. همچنین امیدوارم روزی فرهنگ زندگی زیبا و عشق ورزی در صنعت ایجاد گردد . صنعت مثل یک خانواده بزرگ است و امیدوارم که این خانواده همیشه برقرار و پایدار باشد .

من بعنوان یک خدمتگزار بسیار جدی در صنایع غذای نادی فعالیت خواهم نمود و به غیر از خدمتگزاری به هیچ چیز دیگری نمی اندیشم .

gulfood a 1

 محمدزاده: در محصول اسنک با رعایت الزامات بهداشتی  با یک نگاه بسیار حیاتی و با در نظر گرفتن به ارزش غذایی محصول را به بازار ارائه دادیم . 

Gulfood m 8

Gulfood m 35

تصاویر مربوط به حضور مجموعه نادی در نمایشگاه گلفود 2016

(یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۰۹:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها